X

Jak skutecznie integrować marketing szeptany z innymi kanałami marketingowymi?

jak-skutecznie-integrowac-marketing-szeptany-z-innymi-kanalami-marketingowymi

Marketing szeptany, nazywany także marketingiem oddolnym (ang. Word of Mouth), to skuteczna technika promocji oparta na przekazywaniu informacji o produkcie czy usłudze przez zadowolonych konsumentów. W dobie wszechobecnych social mediów i rosnącej konkurencji, wykorzystanie tego narzędzia w promocji marki staje się kluczowe. Jak zatem skutecznie integrować strategię marketingu szeptanego z pozostałymi kanałami marketingowymi, aby zwiększyć jej efektywność?

Współczesny marketing to szerokie spektrum działań, które obejmują zarówno klasyczne metody, takie jak reklama telewizyjna, radiowa czy prasowa, ale również działania w medium online, gdzie rządzą pogonią za „kliknięciami” i polubieniami. Zatem jak włączyć do tego skuteczny marketing szeptany? Z pomocą przychodzi integracja. Wzmożone działania w mediach społecznościowych (często w rękach agencji kreatywnych) warto połączyć z programami lojalnościowymi, które, choć wprowadzane przez różne programy lojalnościowe, bazują w dużej mierze właśnie na marketingu szeptanym.

1. Social media i influencerzy

Współpraca z influencerami to jeden ze skuteczniejszych sposobów na promocję, mający też duży wpływ na marketing szeptany. Umiejętnie wykorzystując osoby o dużym zasięgu w mediach społecznościowych jako przekazicieli informacji o marce, możemy zwiększyć jej rozpoznawalność oraz zasięg. Tym samym budujemy zaufanie do marki, które bezpośrednio przekłada się na rekomendacje od zadowolonych konsumentów.

2. Skuteczne kampanie online

Integracja marketingu szeptanego z kampaniami online polega m.in. na tworzeniu wartościowych treści, które będą chętnie komentowane i udostępniane przez odbiorców. Zastosowanie takich działań np. w formie bloga, można dodatkowo połączyć z działalnością na platformach społecznościowych. Dzięki temu skierujemy ruch z mediów społecznościowych na stronę www.

3. Programy lojalnościowe

Zaangażowanie klientów w programy lojalnościowe służy nie tylko utrzymaniu stałych odbiorców usług czy produktów, ale także motywuje ich do polecania oferty znajomym. Skierowanymi do uczestników programów lojalnościowych akcjami promocyjnymi możemy zatem skutecznie zyskiwać nowych klientów dzięki rekomendacji dotychczasowych.

4. Kontent zorientowany na korzyści i wartości

Tworząc materiały promocyjne warto kierować się zasadą przedstawiania praktycznych korzyści oraz wartości płynących z zakupu produktów czy skorzystania z usług. Podkreślając wartość oferty dla klienta, nie tylko przyciągamy jego uwagę, ale też zwiększamy prawdopodobieństwo, że zechce on podzielić się informacją ze znajomymi.

Skuteczne łączenie marketingu szeptanego z innymi kanałami marketingowymi, w tym ze współpracą z agencjami kreatywnymi, pozwoli na uzyskanie lepszych rezultatów biznesowych. Kluczem do sukcesu jest umiejętność wykorzystania różnorodnych narzędzi oraz konsekwentne budowanie zaufania do marki.