Wskaźniki efektywności w marketingu cyfrowym: ROAS vs ROI
W dobie wszechobecnego marketingu cyfrowego przedsiębiorcy starają się osiągnąć jak najlepsze wyniki w promocji swojej firmy. Kluczową kwestią jest oczywiście sposób analizy tych efektów oraz stosowanie właściwych wskaźników. Służą do tego wykorzystuje się takie pojęcia jak ROAS (Return on Ad Spend) i ROI (Return on Investment). Chociaż oba wskaźniki wydają się być podobne, różnią się one znacząco. W artykule przedstawimy, jak stosunek kosztów do dochodów (ROAS) wpływa na ROI kampanii reklamowej.
Zarówno ROAS, jak i ROI mają zastosowanie w kontekście różnych kampanii marketingowych, zwłaszcza tych prowadzonych online. Pomagają one zrozumieć, jak efektywne są nasze działania promocyjne, jakie dają rezultaty, a co najważniejsze, czy są one opłacalne dla firmy. W tym miejscu warto wyjaśnić pojedynczo odmienne aspekty obu wskaźników.