Algorytmy Google’a odgrywają kluczową rolę w świecie SEO oraz marketingu szeptanego. Te tajemnicze zasady rządzące wyszukiwarką internetową, są niezbędne do rozpoznawania, które strony internetowe zasługują na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wiedza na temat tych algorytmów może być kluczowa dla start-upów, agencji kreatywnych, a także większych firm, które pragną zwiększyć swoją widoczność w Internecie. W tym artykule przyjrzymy się, jaki wpływ mają algorytmy Google’a na marketing szeptany, a także jak możemy wykorzystać wiedzę o ich funkcjonowaniu, aby zoptymalizować nasze programy lojalnościowe.
Zasady funkcjonowania algorytmów Google’a są tajemnicze głównie dlatego, że firma rzadko ujawnia konkretne informacje na ich temat. Dowiedziono jednak, że wśród najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie są jakość i świeżość treści, a także słowa kluczowe oraz autorytet strony. W swojej pracy związanej z marketingiem firmy muszą brać pod uwagę najnowsze zmiany, jakie wprowadza Google, nie tylko w obszarze SEO, ale również w innych technikach marketingowych.