Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Jak wpływa analiza predykcyjna na efektywność kampanii marketingowych?

Analiza predykcyjna to zestaw technik statystycznych, które pozwalają na przewidywanie przyszłych zdarzeń na podstawie danych historycznych. Chociaż przewidywanie przyszłości może brzmieć jak coś z dziedziny wróżbiarstwa, analiza ta opiera się na solidnych fundamentach matematycznych i są ją coraz częściej wykorzystywane przez biznesy, właśnie ze względu na swoje realne zastosowania. W dziedzinie marketingu służy ona m.in. do przewidywania zachowań klientów, co z kolei pozwala na optymalizację działań i wykorzystanie o wiele skuteczniejszych strategii komunikacji.

Dlaczego zatem warto zastanowić się nad zastosowaniem analizy predykcyjnej w kampanii marketingowej? Przede wszystkim pozwala ona na minimalizowanie ryzyka podejmowanych działań, a także na skupienie się na tych grupach klientów, które są bardziej prawdopodobne, że wygenerują duży zwrot z inwestycji. W dłuższym okresie może to nawet prowadzić do zwiększenia lojalności klientów, gdyż dzięki programom lojalnościowym możemy dostosować swoją ofertę do ich potrzeb w jeszcze większym stopniu.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x