W dzisiejszym świecie cyfrowym, gdzie konkurencja o konsumenta jest olbrzymia, design strony internetowej odgrywa kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Atrakcyjny wygląd strony, łatwość w nawigacji oraz spójność graficzna oddziałują na postrzeganie marki przez klientów, przyciągając ich uwagę, budząc zaufanie i zachęcając do zakupów. W artykule postaramy się omówić zasadnicze elementy designu strony, które mają wpływ na decyzje zakupowe klientów.
Przede wszystkim warto zastanowić się, jakie są główne cele naszego biznesu internetowego, aby odpowiednio do nich dostosować projekt strony. Ważne jest, aby spełniała ona potrzeby klientów, przedstawiała informacje o produktach lub usługach w atrakcyjny sposób, a także była intuicyjna w obsłudze. Inaczej bowiem będzie wyglądała strona sklepu internetowego sprzedającego odzież, a inaczej serwis informacyjny na temat nowoczesnych technologii.