Decyzja o zakupie produktu czy usługi często jest kierowana przez emocje, a te z kolei są silnie oddziaływane przez wrażenia wizualne. W dobie rosnącej konkurencji na rynku zakupowym, gdzie programy lojalnościowe odgrywają kluczową rolę, design strony internetowej może stanowić ważny czynnik wpływający na postrzeganie marek przez konsumentów. Kolor jest jednym z głównych elementów graficznego wyglądu witryny i potrafi wywołać silne emocje oraz wezwać do podjęcia decyzji na rzecz danego produktu. W jaki sposób zatem odpowiedni wybór kolorów wpływa na decyzje zakupowe klientów?
Na emocjonalny odbiór kolorów wpływają zarówno czynniki kulturowe, jak i psychologiczne. To właśnie kultura w dużej mierze determinuje, jakie znaczenie przypisujemy poszczególnym odcieniom. Przykładowo, w kulturze zachodniej kolor czerwony jest utożsamiany z miłością i pasją, natomiast w kulturze wschodniej symbolizuje radość i szczęście. Podobnie, biały kojarzony jest w krajach zachodnich z czystością i niewinnością, podczas gdy w Azji jest to kolor żałoby. Biorąc pod uwagę takie różnice, istotne jest dokładne rozpoznanie grupy docelowej, do której kierowany jest przekaz marketingowy.