Wizualne aspekty brandingu mają ogromne znaczenie dla odbioru marki przez jej odbiorców. Właściwy dobór kolorów może wpłynąć na sukces reklamowy czy nawet sprzedażowy firmy, szczególnie w świecie social media. W tym artykule dowiesz się, jak wybór kolorów wpływa na odbiór marki w mediach społecznościowych oraz jakich zasad należy przestrzegać, aby przekaz graficzny był skuteczny i atrakcyjny dla odbiorców.
Projektując komunikację wizualną, bardzo ważnym elementem jest zastosowanie odpowiednich kolorów, które wpłyną na odbiór marki przez jej odbiorców. Kolorystyka należy do tzw. podstawowych „składników” dobrze skomponowanej strategii marketingowej, w której nie można zapomnieć o tak istotnych elementach, jak programy lojalnościowe.
Rola kolorów w odbiorze marki
Kolor odgrywa kluczową rolę w odbiorze marki, ponieważ determinuje sposób, w jaki odbierana jest przez odbiorców. Często jest jednym z pierwszych składników budujących markę, z którymi klient ma styczność. Wybór kolorów wpływa na odbiór marki, bowiem jest on ściśle związany z emocjami, które będą wywoływane przez dany przekaz oraz z odpowiadającym za to zjawiskiem – psychologią kolorów.
Psychologia kolorów to nauka badająca wpływ kolorów na ludzkie emocje, zachowanie i decyzje. Dlatego też warto dobrze zrozumieć jej zasady, aby skutecznie wprowadzać je w praktykę, zwłaszcza w kontekście mediów społecznościowych.
Wybór kolorystyki w social media
Aby skutecznie komunikować się za pomocą kolorów, warto postarać się wybrać optymalną kolorystykę dopasowaną do wartości i przekazu marki oraz świadomych decyzji odbiorców, których pragniemy zainteresować. Dobór właściwych kolorów może pomóc w budowaniu relacji z odbiorcą oraz przekraczaniu barier podziału pomiędzy marką a odbiorcą.
Warto mieć na uwadze, że wybór kolorów należy do niezwykle istotnych elementów stratyfikacji marketingowej, szczególnie w przypadku dla tak istotnych elementów, jak agencja kreatywna.
Przykłady użycia kolorów w social media
Przykładem zastosowania optymalnych, dobranych kolorów w kontekście mediów społecznościowych są różne platformy, które przywiązują dużą wagę do użytej przez siebie kolorystyki.
Czerwony – odpowiedni dla marek związanych z gastronomią, modą oraz tymczasowymi promocjami. Wzmagając apetyt oraz pragnienia, świetnie sprawdza się w komunikacji wizualnej marek związanych z tymi branżami.
Żółty – często kojarzony z innowacyjnością, nowoczesnością oraz pomysłowością. Jako kolor ciepły i energetyczny, świetnie sprawdziłby się dla marki technologicznej, która zależy na wyeksponowaniu swojej kreatywności oraz nowoczesnych rozwiązań.
Warto dodać, że każda platforma społecznościowa ma własną, charakterystyczną kolorystykę, którą powinniśmy uwzględnić, podczas tworzenia treści graficznych dla konkretnego medium.
Podsumowanie
Wybór kolorów we wizerunku marki w social media odgrywa kluczową rolę dla odbioru brandu przez jej odbiorców. Omówione zasady oraz przykłady pozwolą na lepsze zrozumienie tego zjawiska i płynniejsze działanie w obszarze mediów społecznościowych. Pamiętaj, że każdy przekaz powinien być odpowiednio dopasowany do platformy oraz odbiorców – warto więc eksperymentować, analizować działania oraz dostosowywać się do potrzeb odbiorców.