Każda firma opracowuje własne kampanie pozyskiwania leadów sprzedażowych, które dostosowuje się do oferowanych usług, produktów i do potencjalnych klientów. Jest to rozległy proces analizy profilu działalności, określania jej celów i poszukiwania najlepszych środków marketingowych, które posłużą do jak najefektywniejszego wypromowania oferty lub zbudowania świadomości naszej marki w społeczeństwie. Aby skutecznie zwerbować ludzi do zainteresowania się naszą propozycją, warto trzymać się sprawdzonych sposobów, które zostaną urozmaicone naszym pomysłem kreatywnym, dzięki czemu będziemy wyróżniać się na tle innych mimo bazowania na podobnych zasadach pozyskiwania klientów.
Oto garść pomysłów, które zagwarantują Ci sukces:
Zamów audyt swojej strony internetowej
Jest to dokładny przegląd witryny, który ma wypunktować ewentualne błędy w jej strukturze i treściach merytorycznych, co może powodować brak efektywności w pozyskiwaniu leadów. Audyt zwraca uwagę na to, czy wszystkie linki działają poprawnie, czy nie brakuje żadnych treści i nie ma pustych odsyłaczy, jaki jest czas ładowania strony i podstron, a także na jakość warstwy tekstowej i wizualnej.
Monitoruj działania konkurencji
Warto wiedzieć, co robią nasi rywale – jakie są ich strategie pijarowe, na jakie słowa kluczowe stawiają, jaką formę ma ich content marketing czy jak wygląda ich obecność w mediach społecznościowych. Dzięki temu możemy tak planować swoje strategie, aby nie powielać ich schematów, a wręcz wyprzedzać konkurentów o kilka kroków.
Dbaj o spójność swojego bloga
Samo prowadzenie bloga to jeden z filarów content marketingu firmy, trzeba jednak pamiętać o dobrej jakości materiałach, ich przydatności i jednocześnie różnorodności poruszanych tematów. Ciekawy i wartościowy post pomoże w zdobywaniu zaufania czytelnika i najprawdopodobniej skłoni go do powrotu do naszego bloga i strony firmowej.
Posługuj się żywym przykładem na to, że warto subskrybować Twój newsletter
Użytkownicy sieci często czują się przytłoczeni bombardującymi ich pop-upami namawiającymi do zapisania się do newslettera. Aby nie zginąć w tłumie, musisz postarać się o wartość dodaną – przykładowo referencję subskrybenta, któremu przydała się Twoja usługa czy produkt i może ją polecić.
Sporządź listę najbardziej wpływowych influencerów w twojej dziedzinie
Influencer jest niczym PR-owiec, który budzi zaufanie i jest postrzegany jako autorytet w danej niszy. Ludzie z zainteresowaniem śledzą ich publikacje – warto się więc postarać o kontakty tego typu i zadbać o obustronne korzyści.
Nie wzbraniaj się przed postami gościnnymi na blogu
Zwłaszcza wartościowy tekst napisany przez influencera, którego werbowaliśmy do współpracy w punkcie 5., wzbogaci nasz content. To świetny sposób na umacnianie relacji – my dostajemy dobry artykuł, nasz partner z kolei możliwość promocji, dodatkowy kanał komunikacji i wynagrodzenie.
Do swojego marketingu mailowego dołączaj bonusy
Darmowy upominek czy możliwość wygrania większej nagrody zawsze motywuje ludzi. W ten sposób zwiększamy również szansę na rozpowszechnienie naszego materiału drogą wirusową – warunkiem otrzymania prezentu może być zaangażowanie kilku znajomych do zabawy – albo zadziała tutaj sama chęć pochwalenia się udziałem w takim “konkursie”. Nagroda nie musi być materialna, czasami nawet bardziej doceniony zostanie link czy PDF z wartościową wiedzą, a nie kolejny gadżet.
Nagraj krótkie wideo promocyjne
Ze względu na to, że ludzie są wzrokowcami, a popularność treści wideo ciągle wzrasta, najprawdopodobniej będą woleli obejrzeć i usłyszeć niż przeczytać to, co mamy do przekazania. Kilkunastosekundowy filmik zamieszczony w naszych mediach społecznościowych jest bardziej dynamiczny i perswazyjny niż warstwa tekstowa. Warto pomyśleć też nad umieszczeniem oryginalnego CTA.
Spróbuj zastosować remarketing na opornych
Dotyczy to odwiedzających Twoją stronę internetową, którzy nie reagują na jakiekolwiek techniki za pierwszym razem. Najwięcej uwagi trzeba zazwyczaj poświęcić sektorowi B2B. Kiedy nasze działania nie przynoszą efektu, trzeba przeanalizować i zmodyfikować strategię i ponownie zdefiniować nasz target, pod którego preferencje należy skonstruować content tak, aby tym razem zatrzymać wizytującego i przekształcić go w potencjalnego leada.
Bierz udział w eventach branżowych
O ile marketing online gra główną rolę, to nie można zapominać o jego tradycyjnym wydaniu. Warto uczęszczać czy nawet wygłaszać prelekcje na wszelkich konferencjach, targach i spotkaniach, podczas których można nawiązać kontakt z influencerami i potencjalnymi klientami i pomagać marce w zdobywaniu popularności.
Kluczem jest zatem odpowiednie dobranie narzędzi marketingowych do profilu naszej marki. Za pomocą odpowiednich kanałów można pozyskiwać leady sprzedażowe o wiele szybciej i efektywniej, jeśli będzie się pewnym tego, co chce się osiągnąć. Warto mieć na uwadze, że nie każde zastosowane narzędzie będzie skuteczne już na zawsze – sieć, branża i preferencje ludzi są płynne, dlatego trzeba na bieżąco monitorować sytuację na rynku i dopasowywać do niej swoje działania.