X

Jak wykorzystać transmisje na żywo, aby zwiększyć zasięgi na Facebooku?

Transmisje na żywo zostały wprowadzone przez Facebooka w kwietniu 2016 roku. W związku z tym, że jest to stosunkowo młody format treści, są one priorytetowo traktowane i osiągają większe zasięgi niż pozostałe posty. Jak zatem marki mogą wykorzystać tę szansę?

Głosowanie na żywo

Podczas transmisji użytkownicy mogą dodawać komentarze oraz wyrażać swoje reakcje. Odpowiednia technologia umożliwia wykorzystanie tych funkcji do przeprowadzania głosowań na żywo. Dla marki Góralki wdrożyliśmy transmisję, w której fani głosowali na swój ulubiony smak. Oprócz prezentowania ilości głosów (na żywo oczywiście), aplikacja zabarwiała opakowania wafelków w zależności od popularności danego smaku.

Zobacz zapisane wideo z transmisji głosowania na Góralki.

Zasięgi transmisji vs zasięgi kupione

Post z transmisją Góralek wygenerował następujące statystyki:

  • Zasięg organiczny posta: 431.129 (tylu użytkowników widziało statyczny post z Góralkami), co stanowiło 47% łącznej liczby fanów tej marki na Facebooku
  • Unikalni odbiorcy: 64.346 (tylu użytkowników włączyło transmisję, czyli kliknęło w statyczny post)
  • Wyświetlone minuty transmisji: 28.069 (łączny czas spędzony przez osoby na oglądaniu transmisji)
  • Aktywność związana z postem: 17.053 (łączna liczba reakcji, komentarzy i udostępnień)

Sprawdziliśmy, ile kosztowałoby nas kupienie podobnego zasięgu, korzystając z narzędzia reklamowego Facebook Ads Manager. Przy wyświetlaniu statycznej ilustracji graficznej w najtańszej opcji (model Reach & Frequency) byłaby to inwestycja rzędu 2.250 zł netto.

Trzeba jednak tu zaznaczyć, że zasięg organiczny ma w rzeczywistości dużo większą wartość. Zupełnie inaczej odbiorcy patrzą na treści oryginalne, niż na sponsorowane. Ponadto z reklamą nie dotrzemy do grupy osób, która stosuje blokery reklam.

Płatna promocja transmisji na żywo

Na dzień dzisiejszy Facebook Ads Manager nie daje możliwości płatnej promocji transmisji na żywo.

Transmisje na żywo dla Millenialsów i Pokolenia Z

Podobne transmisje przeprowadziliśmy dla dwóch innych marek i tym samym dla dwóch innych grup odbiorców. Wideo opublikowane na profilu marki Ludwik uzyskało zasięg 1.704 (17%) i 122 reakcje, a na stronie Activlab Sport 29.407 (31%) i 1.003 reakcje. A zatem zdecydowanie największą aktywnością wykazali się fani marki Góraki (wynik: 47%), którzy w 86% należą do grupy wiekowej poniżej 24 lat. Najsłabiej w transmisję angażowały się kobiety powyżej 25 roku życia.

Facebook tego zabrania

Niestety Facebook po raz kolejny podłożył nogę marketingowcom i zabronił używania reakcji jako formy głosowania. Dotyczy to nie tylko transmisji, ale także wszystkich innych typów postów. [Zobacz wytyczne Facebooka, dotyczące stosowania reakcji] Czy jest na to jakieś rozwiązanie? Owszem :) Nasza technologia umożliwia zastosowanie transmisji na żywo z mechanizmem głosowania, ale przeprowadzonym nie przy pomocy reakcji, ale w oparciu o hashtagi użytkowników publikowane w komentarzach. A to póki co nie jest zabronione.