Wyświetlanie reklam tylko tym użytkownikom, którzy odwiedzili daną stronę www nazywamy remarketingiem lub niekiedy retargetowaniem. W sieci reklamowej Google już od dawna jest ono popularną formą targetowania. Jednak remarketing na Facebooku przynajmniej w Polsce nie jest jeszcze popularny, pomimo tego, że może być dużo bardziej skuteczny.
Specjalnie na potrzeby tego artykułu przeprowadziłem testy systemu AdRoll, oferującego remarketing na Facebooku i porównałem je z remarketingiem w sieci reklamowej Google.
Jakie formaty reklam testowałem na Facebooku?
- Reklama w prawej kolumnie: obrazek 100 x 72px, tytuł 25 znaków, opis 90 znaków
- Reklama w newsfeedzie: obrazek 200 x 200px, treść wiadomości 500 znaków, tytuł 25 znaków, opis 90 znaków
Jakie formaty reklam opublikowałem w sieci reklamowej Google?
- Baner 350 x 200px
- Baner 728 x 90 px
Porównanie współczynników kampanii remarketingowych
Facebook newsfeed / Facebook prawa kolumna / sieć reklamowa Google . Prezentuję wartości uśrednione.
CTR: 2,57% / 0,10% / 0,18%
CPM: $8,51 / $0,38 / $0,43
CPC: $0,33 / $0,40 / $0,24
Ważne informacje na temat remarketingu na Facebooku (AdRoll) i w sieci Google (AdWords):
- Remarketing na Facebooku działa „błyskawicznie”. Reklama remarketingowa wyświetla się na Facebooku momentalnie po wejściu na stronę www, na której umieszczony jest kod remarketingowy.
- Reklama remarketingowa na Facebooku w newsfeedzie posiada taką samą formę jak normalny wpis na facebooku: można go lajkować, komentować i udostępniać.
- Kampanie remarketingowe na Facebooku mogą być targetowane geograficznie, ale tylko na całą Polskę.
- Google AdWords daje większe możliwości wyboru targetowania, n.in. geograficznie (na miasto lub nawet samodzielnie zaznaczony region) i językowo. Dodatkowo są też opcje zawężania wg płci, wieku, zainteresowań, ale stosowanie tych opcji sprawiło, że reklamy przestały się wyświetlać.
Oczekiwanie na akceptację reklam trwa w obu systemach podobnie: do kilku dni roboczych. System AdRoll na każdą kampanię pobiera z góry $25, ale mogą później przeksięgować ten budżet na inną kampanię, lub zwrócić na konto (przynajmniej tak deklarowali w korespondencji). W Google AdWords na odpalenie dowolnej ilości kampanii w przypadku nowego konta wystarczy 40 zł.
Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej Google i na Facebooku prowadzi agencja interaktywna Eura7.