Z badań przeprowadzonych przez SARE (które znajdziecie tu) wynika, że wzrasta popularność e-mailingów. 94% respondentów zadeklarowało, że ich firma zamierza wykorzystać e-mail marketing w swoich przyszłych działaniach, a 93% badanych przyznaje, że subskrybuje różnego rodzaju newslettery.
Największą popularnością cieszą się newslettery branżowe (88%). Jako główny powód subskrypcji odbiorcy podają chęć pozyskiwania aktualnej wiedzy. Subskrybenci cenią sobie szybki dostęp do newsów oraz co za tym idzie, oszczędność czasu przy poszukiwaniu informacji. Na trzecim miejscu znalazły się dodatkowe czynniki motywujące, takie jak konkursy, rabaty oraz prezenty. Za największe błędy respondenci uznali z kolei brak możliwości wypisania się z newslettera, błędy językowe i ortograficzne oraz niepoprawne wyświetlanie się grafik.
Firmowe newslettery mogą być skutecznym narzędziem komunikacji z konsumentem. Mimo to, znacznie częściej trafiają do spamu. Dlaczego tak się dzieje, skoro ich odbiorcy wyrazili chęć otrzymywania wiadomości od firmy?