X

Kiedy zwykły stand już nie wystarcza

Wyróżnienie się w sklepie, kiedy na półkach znajduje się mnóstwo podobnych produktów, wcale nie jest proste. Jak zatem dotrzeć do klienta? Zatrzymać go, skraść jego uwagę i wzbudzić zainteresowanie? Można zastosować promocje, jednak cena często nie gra głównej roli, a rabaty stały się codziennością. Potrzeba innych wyróżników, którymi mogą być w punkcie sprzedaży komunikaty ukazujące zalety produktu, miła hostessa zapraszająca do jego degustacji czy wykorzystanie POS-ów. To właśnie na tej trzeciej propozycji się dzisiaj skupimy.

– Wymagania klientów są coraz większe. Każdy chce wyróżnić się na tle innych, dlatego niezwykle ważne jest dokładne zbadanie potrzeb konsumentów. Inny stand trafi do młodego klienta, inny natomiast do starszego. Duża odpowiedzialność jest po stronie agencji, z którymi współpracujemy – zazwyczaj to one są głównymi zleceniodawcami i to współpraca z nimi owocuje materiałami, z których będzie zadowolony klient – mówi Aleksandra Kolatorska z POS Lab International – jednego z producentów materiałów wspierających sprzedaż.  – Współpracę z firmą produkującą POS-y warto zacząć jak najwcześniej. To pozwoli na konsultacje w trakcie realizowania kampanii sprzedażowej. Często agencje mają już bardzo sprecyzowany wygląd materiału sprzedażowego, a czasami dobrze jest go stworzyć wspólnie z producentem. Zwłaszcza jeżeli oferuje on możliwość zaprojektowania materiału od samego początku oraz aktywnie włącza się w projektowanie. Ponieważ posiada duże doświadczenie, często może doradzić w odpowiedni sposób – mówi Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana i Eura7.

Cały artykuł przygotowany przez Łukasza Wołka można przeczytać  na stronie OOH Magazine.