X

Komunikacja marek retail w mediach społecznościowych

Konkurencja wśród producentów branży spożywczej z każdym rokiem przybiera na sile, a różnorodność asortymentów rośnie niemal z dnia na dzień. W omawianej branży efektywność mediów społecznościowych jest jeszcze na etapie testowania. Być może wynika to z faktu, że artykuły spożywcze są towarem pierwszej potrzeby, a konieczność jej zaspokojenia i tak zmusi klienta do zakupu, ale do czasu. Coraz częściej sprzedawcy artykułów spożywczych zlecają zarządzanie mediami społecznościowymi zewnętrznym agencjom – to efekt rosnących inwestycji w marketing.

Jak kształtuje się nastawienie do social mediów większych marek retail i mniejszych detalistów?

Nowe pokolenia konsumentów szukają swoich marek w social mediach. Wizerunek ich ulubionych sklepów na Facebooku, YouTubie, Twitterze, Instagramie lub Snapchacie ma wpływ na to co i czy młodzi millenialsi zdecydują się zakupić w spożywczaku za rogiem.

Czego szukają konsumenci, komunikując się ze sprzedawcami?

W przypadku mediów społecznościowych co najmniej dwóch na trzech ankietowanych mówi, że wchodzi w interakcje z serwisem sklepu spożywczego na Facebooku, Twitterze, Instagramie lub Pintereście. Po raz pierwszy Snapchat znalazł się na liście kanałów mediów społecznościowych używanych przez sklepy spożywcze w 2017 roku.

Przewiduje się, że klienci detaliczni branży spożywczej za dwa lata będą więcej korzystać z kanałów komunikacji cyfrowej, w tym mediów społecznościowych, e-maili, reklam mobilnych i blogów niż z tradycyjnych kanałów komunikacji, takich jak reklamy radiowe, telewizyjne i billboardy.

Jak marki powinny kształtować swoją komunikację w social mediach? Posty reklamowe, inspiracje, zdrowa żywność – co mówią na ten temat statystyki?

Znajdź odpowiedzi w naszym tekście w Przeglądzie Handlowym!