Zastanawiasz się, czy Snapchat jest odpowiednim kanałem komunikacji dla Ciebie i Twojej marki/produktu? Rzuć okiem na case study firmy Góralki oraz kilka naszych rad, które albo pomogą Ci wystartować z nowym kanałem, albo pozwolą zapomnieć o nim i skupić się na właściwych działaniach.
Co o Snapchacie mówią nasi eksperci?
Koniec roku 2017 minął marce Góralki pod znakiem wprowadzenia na rynek nowego produktu. Aleksandra Kucała (Marketing Manager z I.D.C. Polonia S.A.) wspomina – Premierze nowego produktu towarzyszyła kampania prowadzona za pośrednictwem profili społecznościowych – wśród nich znalazł się również nowy kanał, czyli Snapchat. – Projekt kierowany był do młodych ludzi w wieku 13-18 lat.
– Rozwój nowych technologii, internetu i mediów społecznościowych sprawia, że rosną nasze wymagania także względem marek – mówi Łukasz Wołek (CEO Abanana Advertising). – Góralki na Facebooku są liderem swojej kategorii. Są obecne również na Instagramie, YouTubie, mają rewelacyjne opinie na Wykopie, a od teraz są także na Snapchacie.
– Kampanię „3 x Ciacho” zaczęliśmy od teasera, dzięki któremu chcieliśmy wzbudzić większe zainteresowanie w mediach – tłumaczy Łukasz Mędrysa (Social Media Specialist w Abanana Advertising). – Drugim etapem było zaproszenie do współpracy popularnego wśród naszej grupy odbiorców influencera Dominika Rupińskiego, który nie tylko przejął częściowo kanały marki, ale także publikował treści promocyjne na swoich prywatnych kanałach. Nasze działania odniosły oczekiwany skutek, co potwierdza fakt, że relacje publikowane na Snapchacie Góralki Polska cieszą się popularnością.
Podstawy strategii
* Po pierwsze, zastanów się, czy na Snapchacie znajdziesz osoby należące do Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, że zdecydowana większość użytkowników tej platformy to osoby bardzo młode. Drugą największą siłę stanowią ludzie z przedziału wiekowego 25-34 lata.
* Zanim zdecydujesz się na start na nowej (dla Twojej marki zapewne kolejnej) platformie komunikacyjnej, zastanów się, czy jesteś w stanie napędzać ją unikalnymi treściami. Pokazywanie tych samych treści na Facebooku, Instagramie, YouTubie oraz Snapchacie nie ma większego sensu.
* Gdy zadecydujesz o tym, że posiadasz wystarczające środki, oraz że świat Twojej marki niesie ze sobą potencjał do tworzenia unikalnych treści na nowy kanał społecznościowy, zastanów się nad tym, jaką rolę w Twojej komunikacji będzie pełnił Snapchat? Stanie się furtką do bycia z Twoją „na żywo”? A może jego zadaniem zostanie dystrybucja zajawek treści pojawiających się na innych kanałach?
* Wiesz już dokładnie, o czym Twoja marka będzie opowiadać na Snapchacie? Gdy zacząłeś zastanawiać się nad uruchomieniem nowego kanału komunikacji, miałeś pewnie z tyłu głowy konkretny cel. Czy strategia, jaką zamierzasz objąć będzie prowadziła do osiągnięcia tego celu?
Jeśli chcesz zadać nam pytanie dotyczące działania na Snapchacie, odezwij się do nas na Facebooku, Instagramie lub Twitterze.