Abanana, Media społecznościowe, Najnowsze, Popularne

Koronawirus – temat, którym żyjemy non stop?

Od kilkudziesięciu dni cały świat walczy z koronawirusem SARS-CoV-2. W Polsce pierwszy przypadek został potwierdzony 4 marca 2020 roku. Tym samym wirus stał się jednym z głównych tematów do rozmów, także w sieci.

Agencja Abanana, korzystając z narzędzia Unamo, postanowiła sprawdzić, jak kształtuje się zainteresowanie tym wirusem w polskich social mediach. Pierwsze zwiększone zaabsorbowanie tematem można dostrzec od 25 stycznia do 2 lutego, natomiast dopiero dwadzieścia dni później mamy do czynienia z falą wznoszącą.

Miejscem, gdzie najchętniej porusza się ten problem, jest Facebook oraz Twitter, choć temat nie omija również w ostatnich dniach Instagrama. Wystarczy spojrzeć na poniższe liczby:

  • Facebook: 1 399 803 wzmianek
  • Twitter: 427 066 wzmianek
  • Instagram: 86 283 wzmianek
  • Blogi: 49 wzmianek
  • Portale: 12 668

Od 1 stycznia tego roku w social mediach pojawiło się ponad 2,1 mln wzmianek, które zostały wyświetlone ponad 1,1 miliarda razy! Informacje na temat SARS-CoV-2 osiągnęły ponad 1,3 mln komentarzy oraz 1,9 mln udostępnień.

Powyższy wykres pokazuje, że Polacy o obecnej sytuacji rozmawiają właściwie non stop. Jedyny widoczny spadek aktywności związanej z pandemią, która ogarnia świat, następuje w godz. 23.30 – 6.00, kiedy nasi rodacy śpią.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x