Ekstraklasa SA poinformowała właśnie, że w najbliższy weekend platforma nc+ przeprowadzi pierwsze transmisje LOTTO Ekstraklasy w technologii 4K HDR. Będzie to możliwe dzięki współpracy ze spółką Ekstraklasa Live Park, która zakupiła pierwszy w Polsce wóz transmisyjny pracujący w standardzie 4K HDR. Tym samym Polska jest po Premier League, Bundeslidze i LaLiga Santander kolejną, której transmisje będą dostępne w najwyższej jakości.
Ekstraklasa SA prowadzi również rozmowy dotyczące sprzedaży praw do transmisji swoich rozgrywek w następnych sezonach. Zainteresowani są potencjalni nabywcy, a przede wszystkim kibice, którzy najchętniej oglądaliby futbolowe konfrontacje na kanałach, jakie już posiadają. Czy miłość do rodzimej piłki nożnej znajduje znaczące odzwierciedlenie w mediach społecznościowych? Jaki stopień i zasięg zainteresowania generuje nasza LOTTO Ekstraklasa?
Krakowska agencja Abanana przeprowadziła analizę przy użyciu Unamo, narzędzia, które wykazało, że w ciągu roku na temat LOTTO Ekstraklasy pojawia się w Internecie ponad 2 mln wzmianek. Te dają prawie 32 mln interakcji, a użytkownicy Internetu wyświetlają je prawie 1,3 mld razy.
Powyższe liczby oznaczają, że AVE*, czyli ekwiwalent reklamowy LOTTO Ekstraklasy w skali roku, tylko w Internecie, wynosi około 170 mln zł.
O Ekstraklasie najczęściej pisze się na Facebooku. W zależności od publikowanych treści oraz wagi sportowych wydarzeń duży ruch generowany jest także na Twitterze oraz Instagramie.
Kibice Ekstraklasy aktywni są praktycznie przez 24 godziny na dobę. Jednak największe zaangażowanie dostrzegamy, co naturalne, w porach rozgrywania meczów oraz tuż po nich. Wtedy pojawia się nawet ponad 150 tys. komentarzy.
A jak wypada nad Wisłą ekstraklasowa liga w porównaniu z tymi największymi, zapełniającymi po brzegi obiekty stadionowe takie jak Camp Nou czy Allianz Arena? – Nie ma sobie równych. Na temat drugiej w rankingu ligi, czyli angielskiej Premier League pojawiło się w Polsce 336 199 wzmianek. O trzeciej na podium Bundeslidze dyskutowano w analizowanym okresie zaledwie 101 tys. razy. Jeszcze mniejsze zainteresowanie wzbudza hiszpańska LaLiga, ta wygenerowała tylko 85 tysięcy wzmianek – stwierdza Maks Michalczak, PR Manager agencji Abanana.
To zainteresowanie jest widoczne również w przypadku oficjalnej aplikacji Ekstraklasy. 16 listopada minął rok od jej oficjalnej premiery. Jak poinformowały władze spółki: W tym czasie nowy digitalowy kanał rozgrywek stał się najlepiej ocenianą przez użytkowników oficjalną aplikacją ligową w Europie. Oceny wystawiane przez użytkowników systemu operacyjnego Android (4.5/5) pozwoliły wyprzedzić aplikacje takich lig jak Premier League, Bundesliga, Serie A czy Ligue 1. Ekstraklasa po raz kolejny dowodzi, że jej multimedialne produkty są na najwyższym światowym poziomie.
* AVE – wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą.