Mało kto wie, że Święty Mikołaj jakiego znamy dzisiaj – pogodny i czerwono-ubrany symbol ducha świąt Bożego Narodzenia, zawdzięczamy kampanii reklamowej Coca-Coli. Ta magiczna transformacja miała miejsce w latach 30. XX wieku, podczas wielkiej depresji, kiedy to firma Coca-Cola postanowiła rozświetlić surową rzeczywistość i wprowadzić odrobinę magii do życia codziennego.
Coca-Cola nie tylko uosabiała amerykański styl życia, ale także wprowadzała do niego nowe elementy. W 1931 roku firma Coca-Cola powierzyła Haddonowi Sundblomowi stworzenie obrazu Świętego Mikołaja, który zainspirowałby ludzi i nadałby świątecznej atmosferze szczególne ciepło. Sundblom stworzył ikonicznego Świętego Mikołaja, utrzymanego w kolorach czerwieni i bieli, nawiązującymi do barw logotypu Coca-Coli. Wizerunek ten został szybko zaakceptowany przez społeczeństwo.