Artykuły, Ciekawostki branżowe, Top 5

Marketing w świecie gamingu 

Dla jednych sport, w którym się można zatracić, dla innych okazjonalna rozrywka. Gaming, bo o nim mowa, od czasu intensywnej cyfryzacji i pandemii, która zatrzymała nas w domach,  w wersji e-sportowej i pozostałych nabiera na znaczeniu nie tylko w świecie gier komputerowych.

To kolejna dziedzina, którą wykorzystują marki, aby przebić się do nowej grupy konsumenckiej. Wartość rynku gier komputerowych w 2022 wyniosła 184,4 mld dolarów, co ukazuje środowisko gamingowe jako łakomy kąsek dla firm, które coraz chętniej lokują swoje produkty na serwerach. Specjaliści szacują, że rynek ten będzie miał tendencję wzrostową i w 2027 jego wartość wyniesie nawet 340 mld dolarów.

Ogromna społeczność, tworzona przez Graczy, obejmuje ponad 20 mln aktywnych użytkowników, z których aż 80% to osoby dorosłe – tak podaje raport „The Game Industry of Poland 2021”. “Polish Gamers Observatory” donosi, że aż 44% dziewczynek w wieku 9-15 lat wybiera gry komputerowe jako alternatywną formę spędzania wolnego czasu. Tę szansę na dotarcie do grupy docelowej wykorzystało Stars from The Stars – nowa marka kosmetyczna, która postanowiła umieścić w grze Minecraft swoje wirtualne kosmetyki.  Puder, błyszczyk czy tusz do rzęs – zapewniają ulepszenia w rozgrywce. Gaming nie jest standardowym wyborem branży beauty (jeśli chodzi o marketing) – tym bardziej marka wpisała się w pamięć odbiorców.

Działania marketingowe w gamingu zależą od celu oraz charakteru gry, powinny zręcznie połączyć promocję marki z tą interaktywną rozrywką. Sieć fast food KFC, mając na uwadze niezwykle wymagającą grupę konsumencką, bo taką z pewnością są gracze, wybrała rozgrywki na Mistrzostwach Świata w CS:GO. Marka zaoferowała zainteresowanym prywatne serwery, na których można było zdobyć kody zniżkowe na produkty z menu KFC. Akcja okazała się hitem!

W gamingu nie brakuje też delikatnych akcentów marek stawiających na zaistnienie w świecie gier komputerowych. W tym celu na mapach Fornite, LoL’a czy Call of Duty marki umieszczają swoje grafiki, flagi lub miniatury produktowe. Firma Danio umieściła swojego słynnego i bardzo charakterystycznego Małego Głoda w roli streamera, który za pomocą AI (sztucznej inteligencji) ripostował akcję gry i zachęcał do „naładowania baterii”.

Rynek gier, będąc prężnie rozwijającą się branżą, otwiera wiele nowych drzwi dla brandów z różnych dziedzin. Pomysłowość prezentowana podczas wykorzystania wirtualnej przestrzeni sprawia, że marki zapadają w pamięć nie tylko fanom gier komputerowych.

 

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x