Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Marketing wielokanałowy pozostaje wyzwaniem – raport Ascend2

Marketing wielokanałowy nadal stanowi klucz do sukcesu kampanii reklamowych, jednak coraz większe wyzwanie dla marketerów polega na wyborze odpowiednich kanałów komunikacji. Według najnowszego raportu firmy Ascend2, aż 53% marketerów boryka się z problemem stworzenia skutecznej strategii w wielokanałowym planie marketingowym. Dodatkowo rosnące wykorzystanie sztucznej inteligencji może tylko skomplikować sytuację.

W badaniu przeprowadzonym wśród 365 specjalistów ds. marketingu w Stanach Zjednoczonych fachowcy wskazali, że utrzymanie spójnego przekazu marki we wszystkich kanałach jest kluczowe dla budowania jednolitej tożsamości marki, co zwiększa rozpoznawalność i zaufanie klientów.

Jednym z najważniejszych czynników sukcesu kampanii reklamowych jest jakość danych, która według 52% specjalistów jest istotnym wskaźnikiem skuteczności kampanii. Drugim najważniejszym aspektem jest dokładny pomiar wydajności, który podkreśliło 50% respondentów. W trzeciej kolejności znalazła się automatyzacja marketingu, uznana za najważniejszy komponent przez 37% badanych. Budżet i zasoby, a także jakość danych to główne wyzwania, z którymi borykają się marketerzy w marketingu wielokanałowym.

Współczesne taktyki marketingowe również podlegają zmianom. Według ankietowanych media społecznościowe stanowią kluczowy element strategii marketingowej dla 55% specjalistów, co oznacza wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Reklama cyfrowa również zyskała na znaczeniu, zyskując przychylność 41% marketerów. Marketing e-mailowy natomiast stracił na wartości, zgodnie z opinią 36% respondentów.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x