McKinsey & Company − amerykańska spółka zajmująca się doradztwem w zakresie zarządzania strategicznego podzieliła się w ramach Impact Academy danymi, które zawarto w badaniu Global McKinsey Consumer Sentiment.
W związku z poszukiwaniami nowych dróg promocji oraz sprzedaży przez wiele firm McKinsey zapytał ankietowanych, również w Polsce, o zmianę trybu życia oraz nawyków konsumenckich. I tak aż 50% respondentów sądzi, że ich życie w ciągu trzech miesięcy wróci do normy, a tym samym przez 90 dni, które przed nimi, są skłonni do kluczowych zmian w swoich nawykach zakupowych.
Zakres zmian w funkcjonowaniu firm oraz kanałów sprzedażowych dostrzec można, analizując obecne kierunki nowych aktywności i usług:
O potencjale, który aktualnie jest niewykorzystany w kontakcie on-line, świadczy poniższy wykres, na którym widoczny jest znaczący, bo aż trzykrotny, spadek intencji zakupów w sklepach stacjonarnych w stosunku do sprzedaży internetowej.
Dziś w sieci najczęściej kupuje się artykuły spożywcze, higieny osobistej, produkty dla dzieci i niemowląt oraz artykuły do domów. Wzrost sprzedaży odnotowano także w dziedzinach, które wiążą się z rozrywką i rekreacją możliwą do realizacji w bliskim otoczeniu.
Pozostałe kategorie w dalszym ciągu czekają na swoją szansę, a jak pokazuje pierwszy slajd – zegar ruszył i czas na pozyskanie konsumentów oraz ich utrzymanie – ucieka.