Cześć! Maks – świeżo upieczony Head of PR and Content Marketing grupy Eura7, który z początkiem lutego br. po pięciu latach w firmie objął tę funkcję, kontynuuje ze swoim dzisiejszym gościem – rozpoczęty już w poprzednim odcinku cyklu MLG – temat pracy rzecznika prasowego w branży sportowej. Tym razem swoim doświadczeniem podzieli się Karolina Kawula-Biedrzycka, która w marcu br. będzie obchodzić 3. rocznicę pracy na stanowisku rzeczniczki prasowej 13-krotnego mistrza Polski – Wisły Kraków. Karolino, gratulujemy! Życzymy kolejnych satysfakcjonujących lat przy Reymonta.
Wieloletni współpracownicy, których drogi zawodowe przecięły się właśnie w krakowskiej Wiśle, porozmawiają o wpływie boiskowych poczynań zespołu na komfort pracy rzecznika, o trudach komunikacji z sympatykami drużyny, gdy ich krytyczne słowa docierają do zawodników. Nie zabraknie również dyskusji na temat roli biura prasowego i obowiązków rzecznika, które niejednokrotnie przekraczają sztywne ramy piastowanego stanowiska i granice czasu pracy przypisane innym zawodom. Jako że nasze firmy funkcjonują w przestrzeni medialnej, poruszony zostanie temat tworzenia planu komunikacji w klubie sportowym. Nawiązując do wypowiedzi poprzedniego gościa MLG, podejmiemy się porównania działalności biur prasowych w różnych branżach sportowych. Karolina opowie też o swoim “dniu meczowym”, o tym co -Jej zdaniem – jest clou pracy rzecznika prasowego oraz jak zmieniają się oczekiwania kibiców względem treści publikowanych w Internecie przez klub i co jest przez nich aktualnie najbardziej pożądane.
Poznajcie razem z nami tajniki pracy rzecznika prasowego klubu piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy. Tych, którzy nie nadrobili zaległości, zachęcamy tym goręcej do wysłuchania poprzedniego odcinka MLG, w którym gościem Maksa był Marek Hejmo – rzecznik prasowy Kajetana Kajetanowicza, jednego z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych.
Z tego odcinka dowiecie się:
- Czy forma sportowa drużyny ma wpływ na komfort pracy rzecznika?
- Czy komunikacja z kibicami należy do łatwych zajęć?
- Czy zawodników dotykają nieprzychylne komentarze w internecie?
- Jakie obowiązki na co dzień ma rzecznik prasowy klubu piłkarskiego? Jak wygląda jego dzień meczowy?
- Czy rzecznik prasowy odpowiedzialny jest – w mniejszym lub większym stopniu – za wszystkie komunikaty publikowane przez klub?
- Z jakim wyprzedzeniem tworzony jest plan komunikacji?
- Czy stanowisko rzecznika ma określone konkretne obowiązki, w ramach których się porusza?
- Co jest clou pracy rzecznika?
- Jaką rolę – oprócz kontaktu z mediami – spełnia biuro prasowe?
- Czy biuro prasowe może być offline?
- Ile osób powinno współtworzyć współczesne biuro prasowe?
- Czego uczy praca w biurze prasowym?
- Jakie treści publikowane w internecie przez klub piłkarski “klikają się” najlepiej?
- Co – oprócz logotypu na koszulkach – ulega zmianie wraz z przybyciem do klubu nowego sponsora?
Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/