Cześć! Dzisiaj o tym, jak spotkało się dwóch PR-owców, więcej – dwóch byłych rzeczników zespołów naszej rodzimej Ekstraklasy. Head of PR and Content Marketing grupy Eura7 – Maks Michalczak gościł Mateusza Małka obecnie dyrektora ds. marketingu i PR Grupy Blachotrapez. Panów połączyła – podobnie jak w przypadku interlokutorki poprzedniego odcinka naszego cyklu – Wisła Kraków, gdzie ich zawodowe drogi się przecięły.
Mateusz opowie m.in. o swoich zawodowych początkach w marketingu sportowym, o drodze do aktualnie piastowanej funkcji i o zakresie swoich obowiązków. Zostanie poruszonych wiele tematów – od niedociągnięć organizacyjnych w polskim sporcie, przez funkcjonowanie biura prasowego oraz biura sprzedażowego, aż po sponsoring, narzędzia marketingowe i… stosunek Grupy Blachotrapez do gal freak fightowych. Nie zabraknie również tematów o charakterze socjologicznym – mowa będzie bowiem o widocznym podziale naszego społeczeństwa. W rozmowie nawiążemy także do ciągle trwającej pandemii. Oprócz tego pokażemy Wam, że pomimo oczywistych różnic dzielących sport i sektor budowlany, branże te mają ze sobą więcej wspólnego niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.
A czy Wam zdarza się używać pojęć “PR” i “marketing” zamiennie? Przekonajcie się, co na ten temat sądzi Mateusz!
Z tego odcinka dowiecie się:
- Czy można przełożyć doświadczenie w marketingu sportowym na profesjonalne zajmowanie się branżą budowlaną?
- Co jest kluczem do prawidłowego funkcjonowania biura prasowego i biura sprzedażowego?
- Jak (NIE)należy formułować zapytania o sponsoring?
- Jakiego czynnika brakuje w polskim sporcie pod kątem marketingu?
- Jak (bardzo) różni się funkcjonowanie klubu sportowego od potentata branży budowlanej?
- Kiedy jest najlepszy czas na podejmowanie działań przez zespoły marketingowe klubów piłkarskich?
- Czy pojęcia “PR” i “marketing” są tożsame i można je stosować zamiennie?
- Czym różnią się podejście marketingowe i wykorzystanie potencjału sponsorowanego podmiotu – na przykładzie Reprezentacji Polski w piłce nożnej oraz Reprezentacji Polski w Skokach Narciarskich?
- Czy z perspektywy sponsora zmieniło się coś na skutek zmiany stacji telewizyjnej transmitującej skoki narciarskie?
- W jakim stopniu pandemia Covid-19 pokrzyżowała szyki Grupie Blachotrapez w działaniach marketingowych?
- Które rozwiązania i narzędzia marketingowe mają przed sobą świetlaną przyszłość?
- Co jest fundamentem działań marketingowych?
- W którym momencie zaczyna się marketing?
- Jak Grupa Blachotrapez zapatruje się na gale freak fightowe oraz potencjalną współpracę z twórcami na YouTube?
- Jakie zainteresowanie sponsoringiem wykazują sportowcy, kluby i związki sportowe?
- Czy Grupa Blachotrapez boi się zaszufladkowania?
- Czy sportowcy związani z Blachotrapezem angażują się w życie firmy?
- Z jakim wyprzedzeniem planowane są działania marketingowe Grupy Blachotrapez?
- Który aspekt jest kluczowy przy podejmowaniu decyzji o promowaniu jakiegoś sportowca?
- Kiedy jest idealny okres na ubieganie się o sponsoring?
Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/