Hej! Czas na kolejny odcinek specjalny z Tomaszem Skrabalakiem, moim wspólnikiem i Managing Directorem w Abanana. Mówimy o projektowaniu stron internetowych – przygotujcie się na sporą dawkę wiedzy!
Nie będę ukrywał, że trochę z Tomkiem powspominaliśmy – pracujemy razem od kilkunastu lat, a już w 1999 roku zajmowałem się tworzeniem stron, zatem ta branża i wszystkie ogromne transformacje, przez które przeszła, nie są nam w ogóle obce. Przez pełną godzinę rozprawiamy o procesie projektowania witryn, przechodząc przez każdy etap produkcji i przy okazji tłumacząc wszelkie zawiłości. Wychodzimy od podstaw i ogólnych rozważań, np. od zagadnienia co dzisiaj oznacza wysoka jakość strony?
Mówimy o specjalnych wytycznych, które ułatwiają przeglądanie internetu osobom z określonymi niepełnosprawnościami, o rodzajach grafik, a sporą część odcinka poświęcamy na przeanalizowanie zagadnienia oceny jakości i szybkości strony internetowej (badamy nawet znane nam wszystkim platformy specjalnym narzędziem Google’a). Kolejna rzecz to tzw. CMS-y, które pełnią niezwykle ważną rolę w prowadzeniu strony – najpopularniejszym jest WordPress, ale można też wdrożyć swój autorski CMS.
Opowiadamy też z Tomkiem o architekturze informacji i o tym, jak wygląda proces przygotowywania strony internetowej na podstawie naszego agencyjnego doświadczenia. Na tapet bierzemy kwestie takie jak budżet (i dlaczego lepiej wydać na stronę więcej niż mniej), serwerownie, komunikację wewnątrz i międzyzespołową, a już zwłaszcza porozumiewanie na linii wykonawca–klient, co często bywa chaotyczne i wydłuża proces tworzenia strony.
Bez dalszego rozpisywania się, bo najwięcej wartościowych informacji znajdziecie w nagraniu, a więcej poruszanych przez nas zagadnień możecie sprawdzić niżej, w sekcji z pytaniami – zapraszam do przesłuchania odcinka!
Z tego odcinka dowiecie się:
- Od czego zależy cena strony WWW?
- Co oznacza wysoka jakość strony?
- Jakie są kluczowe wskaźniki świadczące o jakości strony?
- Czym są wytyczne WCAG?
- Czym zajmuje się organizacja W3C?
- Czym są screenreadery?
- Co to jest bitmapa?
- Czym jest grafika wektorowa?
- Dlaczego powinno się stosować grafiki wektorowe na stronach?
- Jaka jest rola Google’a w ocenie jakości strony internetowej?
- Do czego służy narzędzie Page Speed Insight?
- Jak w tym narzędziu oceniana jest platforma Spreaker?
- Co to jest CMS?
- Jak to jest z tymi autorskimi CMS-ami?
- Co jest szybsze: WordPress czy nasz autorski CMS?
- Co jest łatwiejsze: WordPress czy nasz autorski CMS?
- Jakie są zalety i wady gotowych szablonów stron internetowych?
- Dlaczego ważne jest monitorowanie aktualizacji szablonów?
- Czym są farmy serwerów?
- Jakie strony są najbardziej narażone na ataki hakerskie?
- Czym są edytory WYSIWYG?
- Co jest najczęstszym błędem w stronach na WordPressie?
- Od czego zaczynamy projektowanie strony WWW?
- Jakie cele może realizować strona internetowa?
- Czym jest architektura informacji?
- Jak powinna wyglądać architektura informacji na stronie?
- Czemu służą dwa modele projektowania strony (desktop i mobile)?
- Czy Google zwraca uwagę na układ graficzny strony?
- Czym jest flat design?
- Czy wideo na stronach internetowych jest wskazane?
- Kiedy testuje się nową stronę?
- Co nazywamy w firmie „etapem stabilizacji”?
- Czym jest serwer w chmurze?
- Jakie są wady i zalety serwerów dedykowanych i w chmurze?
- Czym jest skalowalność hostingu w chmurze?
- Jakie błędy pojawiają się we współpracy po stronie klienta?
- Dlaczego rola project managera jest tak ważna po obu stronach (klient–wykonawca strony)?
- W jaki sposób wybrać wykonawcę strony WWW?
- Na czym polega analiza przedwdrożeniowa?
- Na czym zwykle najbardziej zależy klientom?
- Kto bierze odpowiedzialność za ewentualne błędy strony?
Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/