Czwartkowy wieczór 21 listopada 2019 roku w The Stage w Krakowie wszyscy obecni zapamiętają na co najmniej kilka następnych lat. Wówczas odbyły się huczne 20 urodziny grupy Eura7. Od samego początku imprezy panowała świetna atmosfera, a zarówno pracownicy Eura7 i Abanana, jak i zaproszeni goście – klienci oraz byli pracownicy – dobrze się bawili i wyczekiwali kolejnych atrakcji, których było niemało!
Kieliszek szampana oraz liczne „small talks” umiliły gościom czas oczekiwania na godzinę, na którą zaplanowano oficjalne otwarcie wydarzenia oraz premierę raportu Młodzież, social media i marketing, przy którym współpracowały agencja Abanana oraz warszawski zespół analityczny Research&Grow. Dzięki badaniu, które przeprowadzono w grupie młodzieży w wieku od 15 do 19 lat, można dowiedzieć się m.in. tego, że ankietowani zwykle zdają sobie sprawę ze swojego uzależnienia od sieci i social mediów. Coraz częściej umieją też rozpoznać płatną współpracę obserwowanego influencera z daną marką. Pytani o to, jakie marki najlepiej radzą sobie w mediach społecznościowych i jakie kampanie najbardziej zapadły im w pamięć, wymieniają głównie marki sportowe jak Nike czy Adidas, ale też kosmetyczne, spożywcze i gastronomiczne, np. Coca-Colę i McDonalds. Wśród najbardziej angażujących profili nie brakuje też jednak Zakładu Pogrzebowego A.S. Bytom… Aby pobrać raport i dowiedzieć się, jak młodzież porusza się w sferze social mediów, należy przejść do tego linku.
Pozostając w akcencie młodzieżowym, CEO Eura7, Łukasz Wołek, zaprosił na scenę wszystkich managerów działów, aby mogli przedstawić z imienia każdego pracownika, który obecnie jest członkiem grupy Eura7. Przy okazji Łukasz miał okazję powspominać i opowiedzieć, gdzie firma była 20 lat temu i jak wyglądały jej początki (bonusowo goście mogli ujrzeć bezcenne zdjęcia sprzed dwóch dekad!), jakie realizacje i klienci były jednymi z pierwszych, a jak jej struktura i działania wyglądają dzisiaj.
Po nostalgicznej prezentacji tłum został porwany przez Maksa Michalczaka, PR Managera Abanana, oraz Bartka Dziedzica, Junior PR Specialist Abanana, którzy ożywili nastrój, zapowiadając quiz wiedzy z 20 lat życia Eura7 „Traf siódemeczkę”. Ekspresowo utworzono 5 zespołów składających się z pracowników, członków ich rodzin oraz klientów i przyjaciół Eura7.
Rywalizacja była zacięta, a uczestnicy nadawali grze zabójcze tempo – na szczęście udało się zapanować nad liczeniem punktów (co nie było łatwe, bo pojawiały się także ujemne) i okazało się, że pierwsze miejsce zajęła drużyna Sylwii (UX Designer w Eura7), druga na podium była Karolina (Community Manager Abanana) z zespołem, natomiast trzecie miejsce dostało się ex aequo ekipom Siarki, czyli Piotra, szefa działu IT Eura7, oraz Marcina – New Business Managera. Co prawda nie wszyscy obecni brali czynny udział w quizie, natomiast niebędący w żadnej drużynie pełnili rolę niesamowicie zaangażowanej publiczności. Niebanalne i zabawne pytania (i odpowiedzi) absorbowały zresztą całą uwagę!
Gdy odbyło się już rozdanie nagród, rozpoczął się panel dyskusyjny pt. „Gdzie będziemy za dwie dekady?”. W roli prowadzącego wystąpił Łukasz Wołek, natomiast gośćmi byli:
- Aleksandra Kucała, Marketing Manager I.D.C. Polonia S.A.,
- Daniela Jasińska-Kłoda, Research & Grow,
- Piotr Szmiłyk, Head of Design Eura7,
- Tomasz Jarzębiński, Marketing Manager Bodypak,
- Tomasz Wesołowski, Edward.
Dyskutowano m.in. o kierunku rozwoju poszczególnych działów w agencjach. Jeżeli chodzi np. o visual, Piotr Szmiłyk prognozuje, że to wideo będą pełniły kluczową rolę. Wiele procesów mają też zastąpić roboty – i to nie tylko na etapie produkcji, ale też promocji. Dzieje się to właściwie już teraz, a za przykład może posłużyć np. sklep Zara, który w krakowskiej galerii handlowej Bonarka otworzył największy sklep w Polsce z pierwszym w naszym kraju zautomatyzowanym punktem odbioru zamówień złożonych online. Wystarczy kod QR lub PIN, aby automat w ciągu kilku sekund wydał nasze zamówienie (a może przechowywać nawet 900 paczek!). Obecnie do wydania przesyłki i tak potrzebny jest personel, ale wydaje się, że za 20 lat będziemy mogli się spodziewać zautomatyzowanej obsługi już w 100%.
Zwieńczeniem oficjalnej części imprezy był oczywiście tort. Przysłowiową wisienką był natomiast bilard show w wykonaniu Łukasza Szywały, mistrza i rekordzisty świata w bilardzie artystycznym. W The Stage znajdują się bowiem stoły bilardowe i niemal każdy uczestnik urodzin miał okazję rozegrać partię czy dwie, jednak aby móc wykonać takie triki, jakie prezentował Łukasz, ochotnicy musieliby spędzić setki godzin na praktyce. Podziwiając pokaz i techniczne możliwości mistrza, goście płynnie przeszli do uprawiania tzw. networkingu, z każdą godziną coraz mniej oficjalnego.
Serdecznie dziękujemy wszystkim za przybycie i za świętowanie wspólnie z nami tej wyjątkowej, okrągłej rocznicy. Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście! Do zobaczenia!
Fot. Paweł Moś