Wielu użytkownikom Internetu social media kojarzą się przede wszystkim z Facebookiem oraz Instagramem. Młodzi dodaliby jeszcze Snapchata, a starsi pewnie Twittera i LinkedIn. Czy to koniec listy wartościowych portali społecznościowych? Powiem wprost, nie uciekając się do parafrazy: „cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”.
Bo któż z Was wie, że od końca 2008 roku w Polsce funkcjonuje i radzi sobie całkiem nieźle wykop.pl. – serwis internetowy z kategorii tzw. social news? Jego ideą jest odnajdywanie interesujących informacji w Internecie i przedstawianie ich innym użytkownikom, a tych jest ponad 500 tysięcy!
Razem z marką Góralki stworzyliśmy na wykop.pl profil @wafelkigoralki, dzięki czemu producent bezpośrednio może kontaktować się ze swoimi klientami, komentować posty, a także organizować ciekawe akcje promocyjne, w których stawia na kreatywność.
Przykład? W związku z wprowadzeniem na rynek wafelków Góralki o smaku sernika przygotowaliśmy kreatywną wysyłkę do wybranej grupy użytkowników, w tym do @lubie-sernik, który swoje cukiernicze preferencje i łasuchowanie bazujące na polskim twarogu zawarł już w nazwie. W paczce znajdowało się kilkadziesiąt wafelków. Jako że nowy smak od niedawna gości na półkach sklepów w całej Polsce, swojej radości z otrzymania prezentu nie krył oczywiście wspomniany @lubie-sernik, który słodką przesyłką pochwalił się na wykop.pl. Tylko jeden jego wpis wygenerował ponad 2600 plusów oraz kilkaset komentarzy. Zobaczcie zresztą sami:
W związku z ogromnym zainteresowaniem innych użytkowników wykop.pl nową wersją Góralek użytkownik @lubie-sernik postanowił rozdać wafelki z dodatkowej puli, którą otrzymał od producenta. Wystarczyło jedynie dać plusa przy wpisie, a @lubie-sernik miał wybrać z tego grona szczęśliwców. Efekt? W ciągu kilku minut wpis polubiło ponad 50 osób, wystarczyło zaś kilka godzin, by było ich ponad 4000! Dodatkowo w komentarzach i prywatnych wiadomościach na profilu @wafelkigoralki ponad 100 osób pytało o dostępność produktu w ich miastach!
Tym samym tylko dzięki jednej wysyłce kreatywnej oraz użytkownikowi @lubie-sernik dotarliśmy do kilkunastu tysięcy potencjalnych klientów wafelków Góralki, dzięki czemu zrealizowaliśmy założone cele w stu procentach i pokazaliśmy, że siłą polskiego Internetu nie są wyłącznie amerykańskie profile społecznościowe.
A Wy… pałaszowaliście już nowe Góralki? Są naprawdę dobre, więc warto wrzucić do koszyka kilka sztuk.