Każda strona internetowa – jeśli ma efektywnie spełniać swoje zadania – powinna być zaprojektowana według przyjętych standardów. Standardy te ewoluowały wraz z rozwojem Internetu i zostały nieformalnie przyjęte przez internautów i webmasterów, jako dobre praktyki działające na korzyść użytkowników oraz podmiotów biznesowych. Użytkownikom pozwalają one szybko znaleźć interesujące ich treści, a firmom i markom zdobywać nowych klientów i osiągać wyznaczone cele.
Określenie celu i misji strony
Czy wiesz już, po co właściwie tworzysz stronę internetową? Do czego ma ona służyć, co marka lub firma chciałaby przy jej pomocy osiągnąć oraz jakie skojarzenia wywołać? Nadrzędny przy projektowaniu serwisu internetowego jest stawiany przed nim cel. Użytkownik, który trafi na stronę powinien natychmiast nie tylko móc określić jej cel i misję, ale i znaleźć wszystkie informacje, których poszukuje.
Tworzenie person
Kiedy znamy już główne funkcje serwisu możemy przygotować dokładną charakterystykę jego grupy docelowej. Jednym ze sposobów jest tworzenie person, to znaczy zbudowanie profilu użytkownika poprzez przypisanie mu wszystkich cech typowych dla potencjalnej grupy odbiorców. Taki model idealnego użytkownika pozwala projektantom wczuć się w sposób myślenia użytkownika, poznać i zrozumieć jego oczekiwania oraz sposoby, w jaki korzysta on z serwisu. Służy również „uczłowieczeniu” użytkownika – jego obraz staje się bliższy projektantom, którzy są w stanie zaproponować właściwsze rozwiązania. Im bardziej szczegółowy opis persony, tym lepsze efekty. Powinien on zawierać informacje o