Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Nowa dyrektywa UE dotycząca roszczeń ekologicznych: wyzwania i możliwości dla firm i agencji

Według przeprowadzonego badania przez Unię Europejską ponad połowa deklaracji dotyczących ochrony środowiska jest niejednoznaczna. W odpowiedzi na ten problem Komisja Europejska wprowadza nową dyrektywę w sprawie roszczeń ekologicznych. Jej głównym celem jest zapobieganie „zielonemu mydleniu oczu” oraz umożliwienie faktycznej konsumpcji produktów przyjaznych dla klimatu i środowiska.

Nowa dyrektywa o roszczeniach ekologicznych stanowi prawdziwą rewolucję dla firm i agencji. Wprowadzenie klarownych i jednoznacznych zasad dotyczących oznaczeń ekologicznych wiąże się zarówno z wyzwaniami, jak i szeregiem nowych możliwości biznesowych.

Torsten Dietz, współdyrektor generalny Grupy Liganova, dla magazynu HORIZONT opisał, jakie konkretne wyzwania i perspektywy czekają na firmy i agencje w związku z nową dyrektywą. Jednym z głównych problemów, któremu trzeba stawić czoła, jest niejasność określeń dotyczących ekologiczności produktów. Zbyt wiele firm stosuje obecnie niewłaściwe oznaczenia, które mają na celu jedynie zdobycie zaufania konsumentów. Za pomocą nowych przepisów Komisja Europejska chce jednak temu przeciwdziałać i wprowadzić bardziej przejrzyste standardy ochrony środowiska.

Wprowadzenie nowej dyrektywy stwarza również szereg możliwości dla firm. Konsumenci coraz częściej poszukują produktów ekologicznych i chętnie płacą więcej za te, które zostały potwierdzone i certyfikowane przez instytucje niezależne. Firmy, które będą mogły dostarczyć takie produkty, mogą zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku.

Nowa dyrektywa wpłynie również na agencje marketingowe, które będą musiały dostosować się do nowych wymagań w zakresie komunikacji marketingowej. Reklamy produktów ekologicznych będą musiały być oparte na sprawdzonych i wiarygodnych danych. Agencje będą musiały śledzić i analizować informacje na temat śladu węglowego, zużycia energii i innych czynników wpływających na środowisko, aby dostarczać prawdziwe i rzetelne informacje konsumentom.

Nowa era w zakresie roszczeń ekologicznych już nadejdzie. Jednak, jak podkreśla Dietz, firmy i agencje muszą być gotowe na te zmiany i działać zgodnie z nowymi zasadami. Wprowadzenie jednoznacznych oznaczeń ekologicznych i transparentnych standardów ochrony środowiska przyniesie korzyści zarówno dla konsumentów, jak i dla firm, które będą w stanie dostarczyć autentyczne produkty przyjazne dla klimatu i środowiska. Jednak dla tych, którzy nie dostosują się do nowych wymagań, może to się skończyć reputacyjnymi stratami i utratą konkurencyjności na rynku.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x