Bez wątpienia 2020 rok oraz pandemia COVID-19 zmieniły także świat biznesu. Pojawiły się niespotykane do tej pory ograniczenia, które w przypadku wielu branż stały się powodem odwoływania eventów, szkoleń, grożąc tym samym upadłością organizatorom. Mając to na uwadze, Facebook wyszedł naprzeciw oczekiwaniom i oddał swoim użytkownikom narzędzie, które pozwala na organizację wydarzeń on-line oraz monetyzowanie ich.
Od teraz firmy, twórcy, wydawcy mediów, ale też i każdy z nas (kto posiada swoją publiczną stronę – nie mylić z prywatnym profilem) ma możliwość zarabiania pieniędzy na wydarzeniach on-line na Facebooku. Właściciele stron mogą przygotować event, ustalać cenę, promować, pobierać opłaty i organizować wydarzenie w jednym miejscu.
Facebook, zważywszy na wciąż obowiązujące wymagania dotyczące społecznego dystansowania się, pozwala zatem na skuteczne łączenie się z dotychczasowymi klientami oraz na docieranie do nowych.
Łącząc marketing, płatności i wideo na żywo, płatne wydarzenia on-line spełniają kompleksowe potrzeby firm, również w Polsce, ponieważ usługa jest dostępna w naszym kraju. Żeby sprawdzić, czy kwalifikujemy się do użytkowania narzędzia, wystarczy kliknąć tutaj.
Co niezwykle ważne: aby wspierać małe firmy i twórców, Facebook nie będzie pobierać żadnych opłat z płatnych wydarzeń on-line przez co najmniej następny rok. W przypadku transakcji w krajach, w których wprowadzono usługę Facebook Pay, małe firmy zatrzymają 100% przychodów generowanych z płatnych wydarzeń on-line. W przypadku Apple Pay użytkownicy otrzymają jedynie 70% przychodów (wynika to z polityki prowadzonej przez Apple).