X

#PasazGrunwaldzki – case study akcji na Instagramie

Korzystając z okazji wystawy Grand Press Photo 2013, rozpoczęliśmy komunikację wrocławskiego centrum handlowego Pasaż Grunwaldzki na Instagramie.

Przygotowaliśmy konkurs dla użytkowników Instagramu, który polegał na robieniu zdjęć.  Aby wziąć udział w konkursie użytkownik musiał zalogować się do aplikacji przez Instagram Connect, a następnie publikować na swoim profilu autorskie zdjęcia z hashtagiem #pasazgrunwaldzki. Zdjęcia były automatycznie wyświetlane na stronie aplikacji.

W trakcie trwania akcji aplikację konkursową odwiedziło przeszło 1300 użytkowników, przesłano ponad 100 zdjęć. Spośród nich komisja wybrała 6 najciekawszych, które zostały nagrodzone albumami Grand Press Photo oraz bonami wartościowymi na zakupy w Pasażu. Publikowane treści rozchodziły się po sieci wirusowo. Każde opublikowane zdjęcie zobaczyła nie tylko grupa znajomych danego użytkownika w aplikacji Instagram, ale również setki osób przeszukujące Instagram przy pomocy hashtagów. Do Wrocławian docieraliśmy też aktywną komunikacją, monitorując zdjęcia pojawiające się na Instagramie.

Łączny zasięg informacji o akcji szacowany jest na kilkadziesiąt tysięcy osób. W wyniku działań agencji Eura7 profil Pasażu Grunwaldzkiego na Instagramie stał się najbardziej popularnym profilem wśród polskich centrów handlowych.