Wielkanoc to wymagający czas dla marek, które przez pryzmat świątecznych symboli – zajączków, koszyczków, pisanek i wszechobecnej wiosennej zieleni – próbują dotrzeć do odbiorcy. Jak co roku kolorowe reklamy okraszone tradycyjnym „Wesołych Świąt Wielkanocnych” goszczą na banerach, plakatach, w telewizorach oraz Internecie. Pojawia się pytanie: Jak w tym gąszczu zwrócić na siebie uwagę? Co zrobić, by właśnie na Twoją reklamę klient spojrzał z zainteresowaniem? Przygotowaliśmy zbiór 5 benchmarków, które mogą pomóc Ci zawładnąć uwagą Twojej grupy docelowej. Pikantne niczym polski chrzan, urocze jak zajączki w koszyczku i wyraziste jak dobrze doprawiona sałatka jarzynowa. Oto one!
IKEA
Sklep znany z „cierpliwości” swoich klientów. Ich meble nie należą do najłatwiejszych pod względem montażu. W związku z tym w Internecie często przewijają się różne, nie zawsze pochlebne, komentarze i opinie. Ikea postanowiła wykorzystać ów fakt w humorystyczny sposób. Na Wielkanoc wypuszczono do sprzedaży, niczym na zieloną łączkę, składane czekoladowe zajączki. Spokojnie, zajączka można złożyć bez zbędnych problemów, ale „ikeowski” styl w promocji wielkanocnej robi wrażenie. Zajączek w wersji „zrób to sam” urzekł nas.
Kids Square
Polowanie na jajka wielkanocne to tradycja w wielu krajach. Osoby łaknące przygód tego typu odnalazły się świetnie w poszukiwaniach zorganizowanych przez Kids Square, te bowiem odbywały się w wersji online. Marka zapraszała do zakupu koszyczka wypełnionego słodyczami, a następnie przekierowywała do strony Facebooka, gdzie w wirtualnej przestrzeni filmowej należało odnaleźć wielkanocne jajka.
McDonald’s
Czy to Boże Narodzenie, czy Wielkanoc – ta sieć fast foodów robi wrażenie niemal każdą okolicznościową reklamą. Do tradycyjnych świątecznych symboli zawsze przypisane są niebanalne grafiki. Wybraliśmy jedną kreację, która może okazać się ciekawą alternatywą dla nużących już, wielokrotnie powtarzanych grafik z zajączkiem. Patrzcie więc na reklamę McDonald’s!
Cadbury
Skoro mowa o banalnych, spowszedniałych schematach wielkanocnych, to warto wspomnieć o ich przełamywaniu i mądrym korzystaniu z „drzwi, które otwierają”. Podążając tym tropem, możemy stwierdzić, że głównym motywem wykorzystywanym w świątecznych reklamach jest rodzina. Cadbury postawiło na przedstawienie relacji między dziadkami i dziećmi. W ich spocie reklamowym zobaczymy uroczą scenę chowania czekoladowych jajeczek w różnych częściach domu. Podkreślenie więzi łączących dziadka z wnuczętami chwyta za serce!
Lindt
Warto przywołać akcję marketingową marki Lindt. Mieszkańcy wybranych miast Szwajcarii mieli okazję obserwować ucharakteryzowane na kultowe złote zajączki… samochody. Tak! Na taki pomysł marka wpadła w 2019 roku, organizując nietypową trasę, podczas której wcześniej wspomniane (stuningowane) „zajączki” przemierzały Szwajcarię. Co oczywiste, mieszkańcom rozdawano te słynne – czekoladowe. Nie wyobrażamy sobie lepszego „wjazdu” w Wielkanoc.
W święta dział marketingu szaleje! Nieważne, czy za sprawą szarego zajączka, czy złotego jajka – kreacje muszą przyciągać wzrok, budzić dobre emocje. Nie zapominajmy, że czasami obok awangardowych najlepiej wypadają tradycyjne formy marketingowe, oparte na rodzinie, bliskości i nadziei na wspólnie spędzany świąteczny czas. Może właśnie takiej inspiracji szukacie? Niech nasze pięć propozycji reklam godnych uwagi uwolni Waszą wenę. Puśćcie wodze fantazji z refleksją, że każdy z Was stanie oko w oko z feerią barw i świątecznych gadżetów jako twórca i konsument. Powodzenia!