Przedstawiciele pokolenia Y, nazywani również pokoleniem klapek i iPodów, to ulubiona grupa firm i marek. Są najbardziej aktywnymi, ale i krytycznymi odbiorcami działań oraz kampanii marketingowych. Jednak nie każdy może do nich dotrzeć. I nie wszędzie. Są stale obecni w Internecie, bardzo aktywni w portalach społecznościowych, a urządzeń mobilnych używają tak, jak gdyby były wbudowane w ich organizm.
Źródło: www.cisco.com/en/US/netsol/ns1120/index.html
Z opublikowanego niedawno przez Cisco raportu „Connected World Technology Report (CCWTR)”, który powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę InsightExpress na grupie 1,800 osób w wieku od 18 do 30 lat z 18 krajów, wynika, że potrzeba bycia on-line jest widoczna we wszystkich aspektach życia Generacji Y. Możliwość natychmiastowej komunikacji via urządzenia mobilne napędza coraz więcej aktywności współczesnych dwudziestoparolatków. Trudno nawet traktować to w kategorii uzależniania, gdyż powoli staje się to nowym sposobem funkcjonowania Generacji Y, którą można określić mianem cyfrowych native’ów.
Jak pokazują wyniki badania, zdecydowana większość, bo aż 77% ankietowanych należących do polskiego pokolenia Y, jeszcze przez wstaniem z łóżka sprawdza pocztę elektroniczną, odczytuje smsy oraz przegląda portale społecznościowe. 77% polskiego pokolenia Y i 90% „Igreków” na świecie, aktywnie korzysta ze swoich smartfonów przygotowując się do wyjścia do pracy lub szkoły. W skali świata aż 60% z nich robi to w sposób niekontrolowany. W Polsce przyznaje się do tego na razie 37% respondentów. Zdecydowanie częściej zdarza się to kobietom (85%), niż mężczyznom (63%).
Około 40% badanych, zarówno w Polsce jak i na świecie, doznało „syndromu odstawienia”, w sytuacji, kiedy nie mogli korzystać ze swojego smartfona. Towarzyszyło temu uczucie niepokoju, określanego jako „utrata części siebie”. Wyraźnie wskazuje to na fakt tego, że urządzenia mobilne stały się integralną częścią życia pokolenia osób urodzonych w latach 1980 – 1995. Główną zaletą tych urządzeń jest to, że można korzystać z nich tam, gdzie możliwy jest dostęp do Internetu… czyli praktycznie wszędzie. Aż czterech na pięciu respondentów korzysta ze swoich smartfonów w łóżku, ponad jedna trzecia przyznała, że robi to w łazience. Blisko połowa wysyła smsy i e-maile oraz sprawdza portale społecznościowe podczas rodzinnych posiłków i spotkań z przyjaciółmi.
Źródło: www.cisco.com/en/US/netsol/ns1120/index.html
Rośnie także rola aplikacji mobilnych w życiu Generacji Y. „Igreki” najchętniej korzystają z dostarczających rozrywki aplikacji mobilnych oraz gier. Znaczna część z nich używa ich również w celach związanych z pracą.
Źródło: www.cisco.com/en/US/netsol/ns1120/index.html
„Igreki” chętnie dzielą się, ponadto, swoim adresem e-mail w Internecie, chcąc otrzymywać powiadomienia o promocjach i nowościach. To pokolenie przyzwyczajone do robienia zakupów przez Internet. Na całym świecie z możliwości tej korzysta 9 na 10 osób. Co ciekawe, w Polsce wskaźnik ten sięgnął prawie 100%.
Źródło: www.cisco.com/en/US/netsol/ns1120/index.html
O ile głównym medium ich rodziców była telewizja, u „Igreków” podobną rolę odgrywa serwis YouTube.com.
Źródło: www.cisco.com/en/US/netsol/ns1120/index.html
Mobilność i media cyfrowe to świat codzienny klientów i konsumentów. Czy Świat ten dzieli z nimi Twoja marka lub firma?
Zachęcamy do pobrania Raportu.
Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com