W ubiegłym roku e-commerce, czyli handel elektroniczny odnotował sprzedaż rzędu 2,3 biliona USD. Według prognoz internetowego portalu statystycznego zajmującego się badaniami rynku (Statista) w roku 2021 ma wynieść już 4,5 biliona tylko w USA. W Stanach Zjednoczonych e-commerce stanowi prawie 10% sprzedaży detalicznej, a liczba ta ma wzrastać o prawie 15% rocznie.
W przypadku zakupów za pośrednictwem Internetu mamy do czynienia z bardzo dokładną bazą danych. Ruch w Internecie jest monitorowany – począwszy od optymalnych czasów zaangażowania, przez polubienia, reakcje, współczynniki kliknięć, na danych demograficznych kończąc. Nic dziwnego, że wszystkie te informacje generują ogromną liczbę statystyk e-commerce, które można wykorzystać do rozwoju firmy.
Zatem poznaj z nami dzięki raportowi Statista 13 faktów o e-commerce w 2018 roku:
- 38% osób opuści stronę internetową sprzedawcy, jeśli uzna ją za nieatrakcyjną.
- 55% kupujących online przekazuje opinię znajomym i rodzinie, gdy są niezadowoleni z produktu lub firmy.
- Utrudniona procedura zwrotów zniechęca aż 80% potencjalnych nabywców.
- Ponad trzy czwarte kupujących online chciałoby, aby ich zamówienia zostały wysłane tego samego dnia.
- Millenialsi stanowią teraz 54% klientów zaopatrujących się online.
- Kupujący wielokanałowo wydają trzy razy więcej niż kupujący w jednym “miejscu”.
- 72% klientów zwraca nie więcej niż 10% zakupów.
- Wyszukiwanie aktywowane obrazem i głosem do 2020 roku może stanowić 50%.
- Przewiduje się, że do 2021 r. marki o wczesnej aktywności, zmieniające swoje witryny internetowe w celu obsługi wyszukiwania wizualnego i głosowego, zwiększą przychody z handlu cyfrowego o 30%.
- Handel mobilny w 2017 roku osiągnął przychody w wysokości 700 miliardów USD , co stanowi ponad 300% wzrost w ciągu ostatnich czterech lat.
- Nabywcy ze Stanów Zjednoczonych wydali 5 miliardów USD online w czarny piątek 2017 roku.
- Amerykanie przeznaczają 64% swojego budżetu na zakupy w sklepie, a 36% w Internecie.
- Z badań wynika, że 40% millenialsów skorzystało z wyszukiwania głosowego przed dokonaniem zakupu przez Internet. 20% wyszukiwań Google na komórkach to głos.