„Lajki są passe, liczy się dobry hasz” – tak na tegorocznej konferencji InternetBeta, Łukasz Wołek – prezes Eura7, podsumował rosnący potencjał marketingowy Instagramu. Popularny serwis, z którego korzysta już ponad 2 miliony Polaków szturmują marki, bo o zaangażowanie użytkowników znacznie łatwiej niż na Facebooku. Wiele z nich jednak zapomina o naczelnej zasadzie komunikacji w social media: „wyróżnij się, albo zgiń!” Dziś pokażemy 5 prostych trików za pomocą których możemy podnieść atrakcyjność naszego profilu.
1. Eksperymentuj z obrazem!
Instagram świetnie nadaje się do tego, by publikować zdjęcia, które na Facebooku ani w żadnym innym serwisie nie miałyby prawa bytu. Dlatego warto tworzyć różne kolaże, dodawać filtry, robić mozaiki, które układają się w jeden obraz. Fani docenią naszą kreatywność a profil będzie częściej zauważany, wysyłając jasny komunikat: ta marka nie boi się eksperymentować!
2. Mądrze haszuj!
Nie ma co się oszukiwać – bez hashtagów ani rusz. Instagramowicze często przeglądają interesujące ich zdjęcia właśnie po hashtagach – dlatego warto śledzić jakie są aktualnie najbardziej popularne i zarazem pasujące do naszego contentu. Możemy łatwo sprawdzić hashtagowe trendy korzystając z takich narzędzi jak Hashlovers czy Websta.
3. Bądź na bieżąco!
Jak pokazują nasze case studies, na Instagramie świetnie wychodzi real-time marketing – śledzimy interesujące nas hashtagi lub zdjęcia dodawane w konkretnej geolokalizacji za pomocą Hashlovers TURBO, a następnie komentujemy je z poziomu naszego profilu. Efekt? Osiągamy grupę docelową nie wydając ani złotówki na zakup przestrzeni reklamowej.
4. Angażuj fanów!
Gdy pozyskaliśmy już fanów, doceńmy ich – konkursy na Instagramie cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników. Zasady mogą być bardzo elastyczne – od dodawania zdjęć z konkretnym hashtagiem po wykorzystanie gamifikacji i generowanie tym samym aktywności offline.
5. Wchodź w interakcje!
Instagram to nie miejsce na profile oddzielone zasiekami moderatorów od zwykłego użytkownika. Marka jest tu na takich samych prawach jak każdy inny – dlatego warto ten fakt bliskości wykorzystać i nie bać się interakcji z fanami, które przekładają się na zaangażowanie i budują dobry PR.