Witam Cię w 16. odcinku Marketing ludzkim głosem. Dzisiaj wraz z moim gościem – Maksem Michalczakiem, który jest PR Managerem agencji Abanana Advertising, wyjaśnimy, czym zajmuje się człowiek na jego stanowisku oraz przybliżymy historię Eura7 i Abanana z PR-owej perspektywy. To jednocześnie ostatni odcinek pierwszego sezonu podcastu, którego tematem przewodnim był PR, więc polecamy czuwać i wypatrywać nowej serii!
PR Manager to ktoś, kto odpowiada za cały proces komunikacyjny i za pomysł na kształtowanie stosunków firmy z otoczeniem. W niektórych organizacjach jego funkcję pełni rzecznik prasowy. Obecnie, choć w pewnych firmach do dziś jest to dział jednoosobowy, to rosnące możliwości i oczekiwania klientów sprawiają, że rozszerza się o nowe stanowiska, jakie? I dlaczego na dłuższą metę jeden człowiek w tym dziale nie wystarcza? Wyjaśniamy to wszystko oraz to, czym różni się marketing od public relations – i co oba te działy łączy, dzieli oraz jak powinny być zarządzane, by konfliktów wybuchało jak najmniej. Na koniec jeszcze zdradzamy, co jest najważniejsze w pracy PR Managera, jakie są jego najważniejsze cechy i w czym powinien mieć doświadczenie, by sprawnie rozwijać komunikację marki pod swoją pieczą.
Koniec tematu PR Managera nie oznacza jednak końca odcinka! Ponieważ to ostatni epizod pierwszego sezonu, pozwalamy sobie symbolicznie go ukoronować i w drugiej części podcastu role się odwrócą – to Łukasz znajdzie się pod ostrzałem pytań Maksa. Dowiecie się od niego, jak to było niemal 20 lat temu, kiedy zakładał spółkę Eura7, kiedy zatrudnił pierwszego PR-owca i co go zainspirowało do stworzenia takiego stanowiska w swojej firmie. W tym miejscu podcastowa ciekawostka i trudne słówko: Na co wydałby swojego ostatniego dolara Bill Gates i czym są działania new business? Te dwie informacje stanowią wprowadzenie do historii agencji Abanana, która w naturalnym, organicznym procesie, narodziła się z pytań klientów i potrzeb rynku.
Czy gdyby Łukasz mógł cofnąć się w czasie, zmieniłby coś, postąpiłby inaczej, wykorzystał jakieś szanse z perspektywy Public Relations? Od razu częściowo odpowiemy: Tak, są dwa ciekawe przypadki, o których warto posłuchać i wyciągnąć z nich własne wnioski.
Na koniec w podsumowaniu – 3 cechy dobrego PR-owca i jednocześnie dobrego zespołu Public Relations…i mnóstwo cech dobrej strony internetowej, za której wzór może uchodzić nowa strona Eura7, na którą serdecznie zapraszamy
Zapraszamy do słuchania:
Z tego odcinka dowiecie się:
- Kim jest Public Relations Manager?
- Czym zajmuje się PR Manager?
- Czy rzecznik prasowy to to samo, co PR Manager?
- Jakie są stanowiska w zespole PR?
- Czym różni się PR od marketingu?
- Jakie są relacje działu marketingu i działu PR?
- Ważniejsze, by PR Manager miał doświadczenie w zarządzaniu czy w komunikacji?
- Jak PR Manager powinien pracować z zespołem?
- Jak pracować powinien zespół Public Relations?
- Jak założona została agencja Eura7?
- Jaka jest historia agencji Eura7?
- Kiedy w Eura7 został zatrudniony pierwszy PR-owiec?
- Na co wydałby ostatniego dolara Bill Gates?
- Co zainspirowało Łukasza Wołka do zatrudnienia PRowca?
- Na czym polegają działania new business?
- Kiedy powstała agencja Abanana Advertising?
- Dlaczego powstała agencja Abanana Advertising?
- Jak rozwijał się dział Public Relations w agencjach Łukasza Wołka?
- Czy Łukasz wołek, z perspektywy PRu, zrobiłby coś inaczej w historii firmy?
- Dlaczego warto ryzykować i inwestować w nowe media w biznesie?
- Jakie są cechy dobrej agencji Public Relations?
- Jakie są cechy dobrego PR-owca?
- Co jest ważne przy projektowaniu firmowej strony internetowej?
- Jak wygląda nowa strona agencji Eura7?
Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem
www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/