X

Przyszłość e-mail marketingu

W zeszłym roku wydatki na e-mail marketing w Polsce przekroczyły granicę 100 milionów złotych i, jak twierdzą autorzy raportu strategicznego IAB, każda zainwestowana w niego złotówka zwróciła się… czterdziestokrotnie. To dwa razy większy zwrot od tego, jaki przynoszą działania SEM.

Jak wynika z badania FreshMail, Get Response, Sare i Optivo najpopularniejszym wśród marketerów dniem wysyłania newsletterów jest środa, a odbiorcy najchętniej zapoznają się z ich treścią we wtorki i czwartki.

Badania pokazują także, że im większa personalizacja, tym wyższa skuteczność. Marketerzy, mimo że zdają sobie sprawę z potencjału personalizacji, w praktyce nie do końca wykorzystują tę wiedzę. Pierwszy kwartał bieżącego roku cechowała co prawda, wyższa personalizacja mailingów i newsletterów w stosunku do roku 2011, ale jak dotychczas nie udało się przebić wyniku z 2010 roku.

Często popełniany błąd, jakim jest niedostosowanie mailingów i newsletterów do urządzeń mobilnych to zmarnowany potencjał. Jak podaje Interaktywny Instytut Badań Rynkowych aż 68% właścicieli smartfonów sprawdza na nich pocztę. Część od razu kasuje niedającą się odczytać wiadomość.

Już teraz mamy do czynienia z koniecznością przewidywania zachowań naszych odbiorców. Przykładowo, informacja o ciekawej promocji lub kupon rabatowy otrzymany w pobliżu mijanego właśnie lokalu, może okazać się silniejszym bodźcem do zakupu niż tradycyjne „call to action”.

Na co zwracać uwagę wysyłając mailing? Oprócz chwytliwego tytułu, który zaciekawi i zainteresuje odbiorcę, warto postawić na estetyczną i przejrzystą formę oraz ciekawą, ale prostą i krótką treść. Nasz odbiorca nie ma czasu, aby czytać zawiłe, kwieciste wypowiedzi – a jeśli będzie miał na nie ochotę, sięgnie raczej po literaturę piękną, a nie firmowy newsletter. Warto już w tytule umieścić konkretną informację o tym, jakie korzyści otrzymuje odbiorca. Dobrym pomysłem jest też zaznaczenie, że oferta jest ograniczona czasowo.

Właściwie wykorzystywany e-mail marketing może stać się niezwykle efektywną formą komunikacji marketingowej. Szczegółowe informacje dotyczące trendów w e-mail marketingu znajdziecie w jeszcze ciepłym raporcie od Interaktywnie.com


źródło: http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-mail-marketing/raport-interaktywnie-com-e-mail-marketing-24046

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com