Usługi VOD dynamicznie się rozrastają. Od momentu tzw. soft launch Netflixa, czyli wprowadzenia tej usługi do ponad 190 krajów, w tym Polski, a nieco później uruchomienia Amazon Prime Video oraz Showmax, technologia SVOD szybko zaczęła zdobywać popularność. Łączna liczba indywidualnych abonentów Netflixa w ostatnim raportowanym okresie 2017 roku wyniosła 111 mln.
Tymczasem badania stanu oglądalności tradycyjnej telewizji w drugiej połowie 2017 roku wykazały, że wśród amerykańskich millenialsów, w ciągu ostatnich 6 lat oglądalność spadła o 10 godzin tygodniowo. Innymi słowy czas telewizyjny ponad połowy grupy widzów w tym wieku przeniósł się na inne aktywności.
Co wpływa na powolny spadek oglądalności telewizji tradycyjnej? Czy najmłodsze targety będą coraz chętniej korzystać z usług VOD, porzucając na stałe telewizję? Czy w przyszłości i tak nawet na rynku VOD będzie królować oferta kanałów TV, bo to wciąż nadawcy telewizyjni pozostaną największymi producentami treści?
Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w marcowym wydaniu TV lidera, w artykule poświęconym przyszłości usług VOD i tradycyjnej telewizji, gdzie wśród specjalistów z branży medialnej znajdziecie opinię CEO agencji Abanana, Łukasza Wołka.