Nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę, ale żyjemy w świecie całkowicie zdominowanym przez Internet. Najlepszym tego przykładem jest fakt, że nawet najmniejsze decyzje (np. zakupowe) konsultujemy z wirtualnymi znajomymi.
Z badania Certain Consumer Reports wynika, że wśród przedstawicieli pokolenia Y (osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem) aż 7 na 10 konsumentów szuka opinii o produkcie/usłudze w internecie.
Kolejne pokolenie – Z – jest jeszcze bardziej zaabsorbowane wirtualnymi treściami. Raport Generation Z z ubiegłego roku podaje, że ponad 90% młodych ludzi szuka odpowiedzi nie tyle w sieci, ile na YouTubie!
Nie dziwi zatem fakt, że działy marketingu zaczęły kierować swoje budżety w kierunku internetu i tamtejszych twórców. Wykorzystując model społecznego dowodu słuszności, tylko w 2018 roku marketerzy na całym świecie przeznaczyli na współpracę z influencerami 8 mld $. Jeżeli myślicie, że to dużo, to co powiecie na fakt, że Business Insider w swoim raporcie szacuje, że w 2022 roku na influencer marketing wydamy ponad 15 miliardów $?
Wzrost popularności i wpływu internetowych twórców spowodował, że postanowiliśmy zbadać stan naszego rodzimego influencer marketingu. W tym celu wraz z zespołem przeprowadziłem badanie wśród osób, które na co dzień zajmują się tą marketingową niszą. Przebadaliśmy specjalistów, kierowników i dyrektorów marketingu z 60 polskich firm. Od małych przedsiębiorstw po wielkie korporacje. Wszystko po to, abyśmy mogli pokazać statystycznego polskiego Influencer Marketing Managera.
Wyniki naszego badania możecie znaleźć w raporcie zatytułowanym „Influencer Marketing 2019„. To, czym możemy się poszczycić, to fakt, że dane, które zobaczycie w naszym opracowaniu, pochodzą od ekspertów, którzy postanowili podzielić się swoimi doświadczeniami. Dokonaliśmy dla Was ich analizy, abyście mogli uniknąć błędów, które ktoś już wcześniej popełnił.
Dodatkowo, aby wzbogacić treść naszego raportu, udało nam się zdobyć komentarze ekspertów oraz przykłady wdrożeń polskich marek, które bardzo dobrze pokazują jakość i sposób współpracy z rodzimymi influencerami. W ramach naszego badania można zapoznać się z opinią m.in.:
- Piotra Golczyka – właściciela Marketing Operations, autora książki „Jak zbudować efektywny dział marketingu”,
- Aleksandra Wosia – kierownika działu Digital i E-commerce w Wawel S.A.,
- Maksa Michalczaka – PR Managera w Eura7 Sp. z o.o.,
- Mariusza Serafina – Director of Marketing & E-Commerce w Lancerto S.A.,
- Łukasza Wołka – autora podcastu „Marketing Ludzkim Głosem”,
- Tomka Tomczyka – autora bloga JasonHunt.
Raport możecie pobrać za pomocą formularza umieszczonego poniżej.
Miłej lektury!