Gościmy tym razem osobę, która pracowała w grupie Polska Press i Metrohouse, po czym zwiała z Domaniewskiej. Justyna Szawłowska, wydawczyni i redaktor naczelna Korpo Voice.
Rozmawiamy o gazecie, która jest dystrybuowana w kilku miastach; przede wszystkim w Warszawie, ale także m.in. w Krakowie. Paradoksalnie, pomysł na nią wziął się z… niechęci do pracy w korporacji. W międzyczasie rozmyślań o wyzwoleniu się z panującej rzeczywistości i założeniu własnego biznesu, korporacyjny styl życia zaczął zyskiwać na popularności. Życie w “Mordorze” stało się trendy, a w jego środowisku nieświadomie narastała potrzeba stworzenia jednego medium, które połączy szarych pracowników uwikłanych w labirynt warszawskich biurowców, jednocześnie pozwalając oderwać się od błyskających reklam i świateł monitorów.
W maju mijają 4 lata od powstania gazety. Jej początki były trudne o tyle, że, będąc opartą na darmowej dystrybucji, mocno zależała od reklamodawców. Udało się jednak przetrwać negocjacje i czarnowidztwo domów mediowych, a dziś cieszy się 60 tysięcznym nakładem i ma w planach rozwój w kolejnych dużych miastach.
Jak udaje się przetrwać Korpo Voice w świecie odchodzącym od prasy drukowanej? Po wysłuchaniu tego wywiadu, na pewno skrystalizuje się Wam odpowiedź.
Nie zapominajmy też o strukturze tego podcastu i terminach, które są bohaterami każdego odcinka. Tym razem jest to rate card. Hasło ze świata cenników w branży reklamowej. Justyna wyjaśni zawikłane zasady ustalania kwot wyjściowych, rozmów z mniejszymi reklamodawcami i domami mediowymi.
Poświęcamy też dużo miejsca rozmowie o kondycji prasy drukowanej, jej perspektywom i specjalizacji. Czy przejście na model bezpłatny, w pełni oparty na reklamach, się opłaca i jak dystrybuować czasopismo, które rozdawane jest jak ulotki? Rozmawiamy też o społeczności, która tworzy się wokół gazety, jak ją wspiera i kto do niej pisze. Wreszcie usłyszymy o planach na przyszłość gazety – inwestorach, formie cyfrowej i… korpotelewizji, czyli Korpo TV, która narodziła się w czasie chorwackiego wieczoru przy winie z przyjaciółmi.
Zapraszam do podcastu i wypatrywania Korpo Voice na ulicach w drodze do pracy!
Z tego odcinka dowiecie się:
- Jak powstała gazeta Korpo Voice?
- Jaka jest historia gazety Korpo Voice?
- Jak długo jest już wydawana Korpo Voice?
- Gdzie wydawana jest Korpo Voice?
- Czy treści Korpo Voice lokalizowane są na konkretne miasta?
- Co oznacza termin Rate Card?
- Jak rate card przekłada się na porównanie reklamy internetowej z reklamą w prasie?
- Dlaczego czytelnictwo prasy drukowanej spada?
- Jakie gazety utrzymują się na rynku?
- Jak przebiega proces dystrybucji Korpo Voice?
- Czy Korpo Voice ma konkurencję?
- Skąd wziął się pomysł na Korpo TV?
- Jakie są plany dalszego rozwoju gazety?
- Jakie marki są i były już klientami Korpo Voice?
- Jak Korpo Voice rozwiązuje problem dostosowania reklamy do nietypowego medium?
Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/