Artykuły, Ciekawostki branżowe, Najnowsze

Robotyka przemysłowa dla małych i średnich przedsiębiorstw

Czwarta rewolucja przemysłowa zmienia bezpowrotnie ogólne podejście opinii światowej do tego, co i jak jest wytwarzane. Wzrost tempa życia musi znaleźć swój odpowiednik w szeroko rozumianym przemyśle. Archaiczne podmioty gospodarcze bazujące na konwencjonalnym i przestarzałym parku maszyn odchodzą do annałów historii na rzecz lepiej zorganizowanych i zautomatyzowanych przedsiębiorstw. Dlaczego warto postawić na robotykę przemysłową w mniejszych firmach? Jakich korzyści należy się spodziewać?

Czwarta rewolucja przemysłowa, automatyka dla mniejszych przedsiębiorstw

Przemysł 4.0 jest istotny dla wszystkich, którym bliskie są rozwiązania związane z robotyką przemysłową, co w dalszej konsekwencji przekłada się na optymalizację całych cyklów produkcji. Automatyzacja maszyn winna opierać się na monitorowaniu wszystkich postępujących po sobie etapów wytwórczych. Normą staje się też sygnalizacja przyszłych awarii oraz usterek.

Do niedawna roboty przemysłowe znajdowały zastosowanie głównie w szeroko rozumianym przemyśle ciężkim, dyskryminując niewielkie firmy detaliczne.

Tym bardziej należy docenić wysiłki duńskiego producenta mniejszych systemów zautomatyzowanych, mowa o Universal Robots, którego oferta skierowana jest właśnie do małych i średnich przedsiębiorstw.

Dzięki tej i podobnym inicjatywom robotyka przemysłowa coraz częściej jest dostępna dla niewielkich firm np. rodzinnych, dla których jest to warunek sine qua non istnienia w danym segmencie producenckim.

Takie podejście spowodowało, iż na rynek trafiły wreszcie roboty małe i średnie oraz autonomiczne roboty mobilne.

Automatyzacja produkcji, Korzyści

Trzeba zwrócić uwagę, iż w systemie zautomatyzowanym na wydajność cyklów produkcyjnych mają istotny wpływ algorytmy, zastępując skutecznie czynnik ludzki.

Liczne badania wskazują, iż przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na najnowocześniejszą technologię, zgodnie twierdzą, że nakłady poczynione na wprowadzenie robotyki przemysłowej szybko zwróciły się za sprawą zaskakującej poprawy wydajności i konkurencyjności.

Większa produkcja oraz stabilizacja finansowa jest tego najlepszym przykładem. Wzrost zainteresowania podmiotem, który przy tak wysokiej stopie inflacji jest w stanie utrzymać stałą politykę cenową, jest jak najbardziej naturalny.

Roboty przemysłowe, sensoryka i certyfikacja CE

Monitorowanie procesów produkcyjnych było z oczywistych powodów niedostępne we wcześniejszych latach. Dzisiaj budowa kompletnych linii produkcyjnych, opiera się na jednym z najistotniejszych elementów automatyzacji, jakim jest sensoryka. Podstawą oczywiście jest bezpieczeństwo samej produkcji, lecz także, a nawet przede wszystkim ludzi.

Ma to zapewnić certyfikacja CE, będąca gwarantem i potwierdzeniem pozytywnej weryfikacji robotów przemysłowych uwzględniającej ocenę ryzyka związanego z ich użytkowaniem. Prace nad spełnieniem tych wymogów mają swój początek już na etapie projektowania automatyki w biurach konstrukcyjnych.

Czujniki odbierają wszystkie istotne sygnały z otoczenia, po czym przekazują je do punktów koordynacyjnych. Tam następuje sprawdzenie zgodności odebranych informacji pod kątem zgodności z wcześniej wprowadzonymi parametrami produkcji.

Jest to zaledwie ułamek możliwości, jakie daje nam robotyka przemysłowa. Spectrum zagadnienia jest znacznie szersze. Z pewnością warto o tym rozmawiać, warto także tę ideę rozwijać, dlatego miejmy nadzieję, że Universal Robots stale będzie pracował nad rozwojem nowych technologii, podnosząc tym samym konkurencyjność polskich przedsiębiorców.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x