Stworzenie i zrealizowanie skutecznej i przyciągającej kampanii komercyjnej bywa niełatwym zadaniem. Dodatkowym wyzwaniem jest z pewnością rozszerzenie jej o aspekt społeczny. Nie jest to jednak niewykonalne, co udowodnili marketerzy z moskiewskiej agencji “Miguelivanov”, będący odpowiedzialni za działania promocyjne prowadzone dla rosyjskiego oddziału KFC.
Twórcy kampanii „Enjoy Real Things”, swoje działania oparli na spocie, którego motywem przewodnim był bardzo aktualny w ostatnich latach problem – uzależnienie od smartphonów. Marketerzy odnieśli się do tego, że coraz nowsze funkcje urządzeń mobilnych sprawiają, że poświęcamy im za dużo czasu, tracąc tym samym kontakt z tym co piękne i ważne wokół nas.
I rzeczywiście, minutowy film odzwierciedla tę smutną prawdę. Bohater, młody mężczyzna, zaczyna swój dzień od sięgnięcia po telefon, który towarzyszy mu przez cały dzień. Tym samym omija go wiele przeżyć. Zamiast kawy przygotowanej przez dziewczynę, wybiera tę na ekranie smartphona, natomiast spotkania z przyjaciółmi mijają na patrzeniu w ekran telefonu.
Spot kończy się wymowną sceną w jednej z restauracji KFC, gdzie bohater spotyka się z kolegami. Ci widząc jego uzależnienie od urządzenia postanawiają zrobić mu żart i wysyłają zdjęcie pustego kubełka. Wówczas młody mężczyzna odkłada smartphone i dostaje nową porcję, delektując się tym co realne, a więc doznaniami płynącymi z jedzenia kurczaków KFC.
Wykorzystanie problemu społecznego przy realizacji komercyjnej kampanii okazało się strzałem w dziesiątkę. Atutem spotu okazał się także dobrze dobrany podkład muzyczny, który wprowadza oglądającego w atmosferę reklamy. Oddziaływanie na emocje odbiorców, pozwoliło na stworzenie kreacji, która wraz z marką długo zapada w pamięci. Dodatkowo sięgnięcie po motyw społeczny pokazało KFC jako społecznie odpowiedzialny podmiot.