Ciekawostki branżowe, Najnowsze, Reklama, Spoty reklamowe

Rozgrzewka przed Super Bowl 2020 – reklama Google

Już w poniedziałek naszego czasu odbędzie się tegoroczny finał Super Bowl. Wyczekując materiałów w postaci spotów reklamowych do marketingowych analiz, trafiliśmy na film Google.

Koncern świetnie wykorzystał potencjał wydarzenia, produkując swego rodzaju Q&A dotyczące Super Bowl i jego historii. Podstawa do stworzenia takiego filmiku jest nieskomplikowana i organiczna – to po prostu dostrzeżenie powtarzalności pytań o event w wyszukiwarce Google. Zwykle praktycznych i czysto informacyjnych, czasami jednak takich bez dobrej odpowiedzi (kto wygra?).

Spot co prawda bazuje na prostym (i bardzo dobrym) pomyśle, ale do jego wykonania Google musiało się bardziej przyłożyć, aby maksymalnie uatrakcyjnić formę. Stąd też widzimy dynamiczny obraz, który składa się z takich fragmentów jak nagrywanie ekranu, śmieszne filmiki z YouTube’a w ramach odpowiedzi na niektóre pytania, archiwalne nagrania z meczów, ale też wiele zaaranżowanych scenek z gwiazdami futbolu i celebrytami. Te często posiadają różne konteksty i nawiązania (bajki, filmy), co sprawia, że googlowski spot jest silnie intertekstualny. W kadry subtelnie wpleciono też funkcje czy aplikacje jak Google Maps & Street View, Google Assistant czy automatyczne poprawianie i sugerowanie wpisywanych w pasek wyszukiwania fraz.

Ostatnie sekundy filmiku zajmuje scena z Jennifer Lopez, która z zawadiackim uśmiechem „i tak wie, kto wygra”, co nie pozostaje bez znaczenia – w tym roku JLo łączy bowiem siły z Shakirą, z którą mają dać wspólne show. Taka decyzja również była przed kilkoma miesiącami, tuż po ogłoszeniu tego występu, szeroko komentowana. Obrazowano ją jako starcie dwóch latynoskich gwiazd – teoretycznie przecież rywalek na rynku.

Samo zagranie z wypuszczeniem „informatora” na temat Super Bowl na kilka dni przed wydarzeniem, jednocześnie nie wykupując reklamy za miliony dolarów podczas samego finału, jest godne podziwu pod względem marketingowym i finansowym (choć Google zapewne akurat mogłoby sobie na tego typu reklamę bez problemu pozwolić). Stanowi on jednocześnie esencję kwestii, o których rozmawiało się od miesięcy. 

Pierwsza pre-reklama związana z Super Bowl już za nami i oceniamy ją naprawdę wysoko – zestawienie i komentarz do reszty opublikujemy natomiast po finale, na którym będzie można obejrzeć pełne wersje wszystkich spotów.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x