Pod adresem www.portalkibica.pl uruchomiono serwis internetowy w całości poświęcony tematyce kibicowania. Portal umożliwia fanom drużyn piłkarskich oraz innym zainteresowanym poznanie bieżących wiadomości o tym co dzieje się w klubach i na stadionach całego świata. Co przemawia za tym, że tego typu serwisy są potrzebne z punktu widzenia promocji polskiego futbolu?
Serwis portalkibica.pl został wykonany przez Agencję interaktywną EURA7 na zlecenie wydawnictwa Andersen Press Sp z o.o.. Portal ma na bieżąco informować o tym, co dzieje się ciekawego w świecie piłki nożnej. Co ciekawe, w serwisie w ogóle nie będą podawane wyniki meczów piłkarskich. Starcia ligowe zostaną przedstawione poprzez zestawienia frekwencji, co w połączeniu z galeriami zdjęć i konkretnymi ciekawymi treściami ma w pełni oddawać atmosferę panującą na trybunach i wokół nich. Na duży plus wyróżnia się umożliwienie fanom klubów piłkarskich zamieszczania indywidualnych komentarzy dotyczących publikowanych informacji.
Futbolowi kibice przeważnie wykazują duże zainteresowanie wszystkim, co wiąże się z funkcjonowaniem drużyn, których są fanami. Budżety klubów liczy się w milionach, miasta na stadiony wydają jeszcze więcej. Mecze piłkarskie to największe imprezy masowe świata. Te tematy zawsze ustępowały miejsca wydarzeniom na murawie, a interesują kibiców. Powstanie serwisu portalkibica.pl jest odpowiedzią na sygnały płynące z rynku. Jak widać recesja nie dotknęła miłości do piłki. – podsumowuje Michał Karaś, Redaktor Naczelny serwisu portalkibica.pl.
Internetowe media piłkarskie oprócz kanałów przepływu informacji, stanowią jednocześnie jedne z najbardziej efektywnych kanałów promocji futbolu. Transmisje meczów piłkarskich online, serwisy ukazujące piłkę nożną z perspektywy kibiców, społeczności futbolowych fanów – to przykłady zarówno efektywnych kanałów informacji, jak również skutecznych narzędzi reklamowych.
Portalkibica.pl ma odpowiedni potencjał do podejmowania w nim działań z zakresu marketingu i PR. Za jego pośrednictwem kluby i organizacje piłkarskie mają możliwość precyzyjnego, bezpośredniego dotarcia do grup docelowych skupionych w społeczności kibiców. Może to przyczynić się do wzrostu skuteczności działań z zakresu marketingu i PR, co zwykle powoduje zwiększenie stopy zwrotu z inwestycji (ROI). – komentuje Natalia Głąbik, Project Manager Agencji interaktywnej EURA7.