YouTube jakiś czas temu wprowadziło nowe, kwadratowe i pionowe formaty filmów oraz reklam. Podobnie Facebook, na którym już rzadko kiedy musimy obrócić telefon, aby wygodnie obejrzeć wideo. Nie inaczej jest z Instagramem, w którym obecnie króluje – oczywiście wertykalne – IGTV, oraz serialami na Snapchacie. Cały przemysł dostosowuje się do potrzeb użytkowników, którzy zapoczątkowali tendencję do wertykalizacji coraz częstszym używaniem smartfonów. Wygodniej trzymać go pionowo, zwłaszcza w przestrzeni publicznej, np. w autobusie, mając wolne kilkanaście minut na przegląd sieci i mediów społecznościowych. Tę potrzebę komfortu zauważyły firmy, które obecnie wymyślają coraz to nowsze sposoby na dogodzenie konsumentom. Swoje 5 minut ma obecnie Samsung, który postanowił stworzyć… wertykalny telewizor.
W nowej serii Samsung wprowadził trzy nowe modele telewizorów – The Frame, The Serif i naszego bohatera – The Sero. Pionowy ekran QLED będzie można oczywiście zsynchronizować ze smartfonem, dzięki czemu przeglądanie treści mobilnych w warunkach domowych będzie bardziej komfortowe.
Co istotne, urządzenie można obrócić tak, aby stało się poziome i przypominało zwykły telewizor. Oprócz standardowych opcji The Sero może być wykorzystywany także jako wielka interaktywna ramka na zdjęcie czy sprzęt nagłaśniający, ponieważ wyposażony jest w głośnik o mocy 60W. Ma również wbudowanego głosowego asystenta Samsunga, Bixby.
Telewizor został zaprojektowany po uprzednim przeanalizowaniu charakterystyki Millenialsów; ma odzwierciedlać ich styl życia – w tym duży, wręcz uzależniający stopień zaangażowania w technologię – oraz gust co do przestrzeni mieszkalnej. Będzie dostępny w Korei Południowej już pod koniec maja, a jego koszt to około 1600 dolarów.