X

“Słodsze niż myślisz” kiwi tematem nowozelandzkiej kampani

Jaki smak ma kiwi? Jest słodkie? A może właśnie wręcz przeciwnie – cechuje go kwaśny posmak? Wokół tych stereotypów na temat zielonego owocu powstała azjatycka kampania “Słodsze niż myślisz”, której autorem jest Zespri International Limited, największy na świecie importer kiwi, kontrolujący ponad 30 procent jego światowej produkcji.

Głównym celem kampanii stworzonej w 2016 roku było osłodzenie wizerunku kiwi, które według badań, na ogół ma opinię kwaśnego owocu. Dodatkowo działania poszerzone były o element edukacyjny, który miał za zadanie poinformowanie o najważniejszych zaletach kiwi oraz pozytywnym wpływie tego zielonego owocu na zdrowie każdego człowieka.

Podjęte działania skierowane były na kilka azjatyckich rynków, między innymi Chiny, Koreę, Tajlandię, Wietnam, Indonezję czy Singapur. Ich realizacja opierała się na wykorzystaniu bardzo zróżnicowanych środków komunikacji. Marketingowcy z Zespri International Limited sięgnęli więc po tradycyjne media jak prasa czy radio, ale także po nowe metody przekazu treści jak strona internetowa czy media społecznościowe.

Głównym rdzeniem kampanii realizowanej w nowych mediach był film wideo, który dzięki świetnej koncepcji stał się podstawą działań viralowych pomocnych w dotarciu do sporego grona odbiorców. Początek nagrania stylizowany był na klasyczny chiński film gangsterski, w którym trzech groźnie wyglądających oprychów z niecierpliwością wyczekuje czegoś w starym porcie. Takie otwarcie z pewnością zaintrygowało niejednego widza.

W drugiej części na ekranie pojawia się zegarek. Wybija na nim wyczekiwana godzina, a akcja nabiera rozpędu. Przyjmuje ona zupełnie niespodziewany obrót. Stary port rozbłyska światłami i zewsząd słychać muzykę. Wspomniane trio twardzieli wstaje i…zaczyna tańczyć oraz śpiewać piosenkę wychwalającą słodkości tytułowego owocu. Oglądający to wszystko widz ma ochotę powtarzać to co do niego dociera, a na jego twarzy momentalnie pojawia się uśmiech.

Ta intrygująca koncepcja kreatywna sprawiła, że realizowana przez zaledwie dwa miesiące kampania spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Sam filmik umieszczony na kanale na YouTube doczekał się kilkuset tysięcy wyświetleń. Dzięki temu udało zrealizować się założone cele zwalczenia podstawowych stereotypów na temat tego owocu, a przy okazji niejeden z odbiorców w trakcie oglądania poczuł w sobie ochotę na sięgnięcie po słodziutkie kiwi.