Nowa odsłona najdłużej działającej w Ameryce akcji publicznej ma na celu przekazanie widzom porad dotyczących zapobiegania pożarom lasów prowadzonym przez kultowego niedźwiedzia.
Wzmacniając dziedzictwo Smokey Beara, Agencja Lasów US Forest Service, Narodowe Stowarzyszenie Lasów Stanowych oraz Rada ds. Reklamy uruchomiły akcję reklamową, która w nostalgiczny sposób prezentuje przesłanie kampanii z poprzednich dekad. Głosem kultowego niedźwiedzia Smokey Beara w spotach jest aktor Brian Tyree Henry. Stało się to możliwe dzięki pracy pro bono agencji kreatywnej FCB.
FCB współpracuje także z ilustratorem Samem Gilbeyem, który stworzył plakaty filmowe ukazujące Smokey Beara w stylu retro lat 50., 70. i 80. Kampania zostanie rozpowszechniona w mediach telewizyjnych, radiowych, prasowych, na nośnikach zewnętrznych oraz na platformach cyfrowych na terenie całego kraju jako część obchodów 80. rocznicy.