Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Snapchat, Social media

Snapchat rzuca rękawicę Instagramowi. Jakie ma plany?

Snapchat postanowił znacznie rozszerzyć zakres opcji, które proponuje swoim użytkownikom. Aplikacja ta, mimo że była prekursorem, staje się coraz bardziej zapomniana na rzecz Instagrama, dla którego z kolei była inspiracją w wielu aspektach – np. w przypadku powstania InstaStories. Nic więc dziwnego, że próbuje walczyć o zainteresowanie. Co innowacyjnego będzie zawierała i czy dzięki temu na nowo udało jej się zwrócić na siebie uwagę?

Twórcy nowości postanowili skupić się na technologii AR. Będą wykorzystywały ją filtry, aby:

  • za pomocą skierowanego na zadanie matematyczne aparatu, rozwiązać je – choć najpewniej dotyczy to tylko tych prostszych obliczeń,
  • generować zabawne filtry nie tylko na ludziach, ale też na zwierzętach (wreszcie!) i na budynkach,
  • zintegrować się z platformą Amazon.com, co ułatwi kupowanie tego, co się zobaczy w feedzie.

Kolejna nowość to SnapKit – wtyczka, która umożliwi udostępnianie treści ze Snapchata w innych, niepowiązanych aplikacjach. Chodzi m.in. o Tindera, na którego będzie można zaimportować Stories ze Snapchata, a także Netfliksa, aby użytkownicy mogli podzielić się tym, co oglądają. Tego typu współpracę z Netfliksem nawiązał już zresztą Instagram, a oprócz niego również ze Spotify.

Ogłoszono też wprowadzenie 10 nowych krótkich seriali do Snap Originals – zakładki na karcie “Eksploruj”, która umożliwia oglądanie produkowanych przez Snapchat obrazów. Co istotne – ogląda się je, trzymając telefon pionowo, ponieważ są nagrane w taki sposób, aby dostosować się do preferencji użytkowników, którzy od jakiegoś czasu wolą wertykalne ułożenie contentu.

Najciekawszy dodatek to Snap Games, w które będzie można grać ze znajomymi. Multiplayerowy charakter będzie dotyczył nie tylko grania we dwójkę, ale również grupowo. Wykorzysta do tego znane już Bitmoji, które użytkownik tworzy na swoją podobiznę. Na początek Snapchat wprowadza 6 tytułów. Aby zagrać, trzeba wejść w okienko czatu i wcisnąć specjalną ikonę. Niezobowiązująca formuła gier ma zapewnić Snapchatowi zainteresowanie i sprawić, że użytkownicy mimowolnie będą wracali, aby rozegrać kolejną partię.

Nowi użytkownicy lub powrót tych już zarejestrowanych, ale obecnie nieużywających Snapchata, bardzo by mu pomógł, ponieważ już teraz Instagram go zdetronizował i jest na 1. miejscu najczęściej używanych platform komunikacyjnych w grupie wiekowej 13–24. Twórcy aplikacji postanowili skupić się na promocji w Indiach, ponieważ tam jest jeden z największych odsetków używania Snapchata w ogóle. Rozbudowali więc sekcję “Eksploruj”, rozszerzając ją o kilka języków, ponadto nawiązali współpracę z popularnymi drużynami krykietowymi, które miały na nowo wypromować platformę.

Wiele osób, nawet jeżeli obecnie nie używa już Snapchata, wciąż darzy go sentymentem jako jedną z pierwszych tego typu aplikacji do dzielenia się swoimi przygodami. Być może wielofunkcyjność spowodowana nowymi dodatkami na nowo przyciągnie użytkowników do tej platformy, a jeśli nie będzie to możliwość rozwiązania za jej pomocą zadania z matematyki, to może chociaż gra w Bitmoji Squad lub Cats Drift Race? Również jesteśmy ciekawi, czy nastąpi wielka reaktywacja Snapchata.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x