Jarosław Królewski – inwestor, naukowiec i przedsiębiorca, prezes zarządu i współtwórca Synerise S.A. Od stycznia 2019 roku jeden z wybawców 13-krotnego mistrza kraju w piłce nożnej – Wisły Kraków SA. Szanowany w świecie biznesu, doceniany przez największych, postanowił współuczestniczyć w akcji ratowania zasłużonego krakowskiego klubu, który stanął na skraju bankructwa i mógł przestać istnieć.
O jego firmie CEO Microsoftu, Satya Nadella, mówi: Potrafią zarejestrować każde zdarzenie w dowolnym kanale komunikacji z klientem, niezależnie od tego, czy korzysta on z aplikacji mobilnej, czy robi zakupy w sklepie stacjonarnym. Wszystkie zdarzenia są gromadzone i przetwarzane w czasie rzeczywistym. Następnie do akcji wkraczają algorytmy sztucznej inteligencji i automatyzacje, co dostarcza zupełnie nowych możliwości i doświadczeń.
Dziś Wisła Kraków zajmuje 8 miejsce w tabeli PKO BANK POLSKI EKSTRAKLASY, gromadząc dziesiątki tysięcy kibiców na trybunach, a Jarosław Królewski jest na ustach wszystkich kibiców Białej Gwiazdy oraz piłki nożnej w Polsce, a także mediów — nie tylko tych sportowych.
Jak zareagowały media społecznościowe na mariaż Królewskiego z Wisłą Kraków? Jak postrzegały i czy dostrzegały go wcześniej? To postanowiła sprawdzić agencja Abanana, która wykorzystała do analizy narzędzie Unamo. Na pierwszy ogień wzięto obecność zdolnego absolwenta Akademii Górniczo-Hutniczej w mass mediach w okresie przed erą pomocy Wiśle Kraków, czyli od 1 stycznia 2018 do 1 stycznia 2019. Oto wyniki:
261 wzmianek, 1807 interakcji, ekwiwalent reklamowy na poziomie około 21 tys. złotych oraz ponad 137 tys. wyświetleń informacji związanych z Królewskim. Ten rezultat nie robi wrażenia. Spójrzmy zatem na okres od 1 stycznia 2019 do 12 września tego samego roku:
Różnica jest ogromna: prawie 40 tys. wzmianek, niemal 237 tys. interakcji, ekwiwalent reklamowy na poziomie ponad 1 mln złotych. Z nazwiskiem Królewski użytkownicy internetu mieli styczność ponad 11,5 mln razy. Owa różnica jeszcze lepiej widoczna jest na poniższym wykresie, gdzie porównano zakres od 1 stycznia 2018 roku do 12 września 2019:
Jak kształtuje się sytuacja z samą marką Synerise? To pokazują następujące tabele:
Okres od 1 stycznia 2018 roku do 1 stycznia 2019 roku to 2049 wzmianek, 9300 interakcji, styczność z marką Synerise na poziomie około 1,2 mln zł i AVE na poziomie ponad 160 tys. zł.
Począwszy od momentu włączenia się Królewskiego w sprawy Wisły, styczność z Synerise wyniosła ponad 4,5 mln, ponad 7 tys. wzmianek, ponad 57 tys. interakcji i ekwiwalent reklamowy na poziomie przekraczającym 440 tys. złotych.
Różnice są znaczące, ale czy może być inaczej, kiedy mówimy o osobie i związanej z nią firmie, która współuczestniczyła w ratowaniu jednego z najbardziej medialnych klubów sportowych w Polsce, na którego temat tylko w ostatnich 12 miesiącach pojawiło się ponad 564 tys. wzmianek?