Po społecznościowym czytaniu, słuchaniu muzyki, oglądaniu filmów nadchodzi czas na społecznościowe kupowanie. Facebook zamierza wprowadzić w najbliższym czasie opcję, dzięki której możliwe będzie informowanie znajomych o tym, co ostatnio kupiliśmy (więcej). Za socialbuying kciuki najbardziej powinny trzymać marki (które, notabene, coraz pewniej poruszają się w społecznościowej rzeczywistości).
Za pomocą jednego kliknięcia możemy już podzielić się ze znajomymi informacją o tym, co przeczytaliśmy (np. Onet, The Guardian), obejrzeliśmy (Dailymotion) czy jakich utworów posłuchaliśmy w sieci (np. Spotify). Opcja socialbuying lub socialpurchasing to ukłon Facebooka w stronę podmiotów komercyjnych, marek i firm, które są coraz aktywniejsze jak chodzi o wykorzystywanie tego serwisu do swoich działań marketingowych i komunikacyjnych.
Socialbuying stanowi w pewnym sensie kontynuację charakterystycznego dla mediów społecznościowych zjawiska, jakim jest dzielenie się wartościowymi treściami. Z tym, że tym razem zjawisko to nabiera jeszcze większego znaczenia ze względu na wpływ, jaki może mieć na realne zachowania konsumenckie i wymierne korzyści dla aktywnych społecznościowo brandów.
źródło: http://www.flickr.com/photos/hasloo/5969463062/lightbox/
Cały tekst dostępny na blogu eksperckim serwisu Wirtualnemedia.pl – klik