Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Najmarketing, Najnowsze

Sposoby targetowania reklam na Facebooku

17 marca 2022 Meta Platforms, zgodnie z zapowiedzią, ostatecznie usunęła część opcji targetowania reklam. Kategorie, które nie są już dostępne, dotyczyły głównie zdrowia, przekonań religijnych, ras i pochodzenia etnicznego oraz polityki. Szerzej o powodach tych decyzji pisaliśmy w poprzednim artykule.

W obecnej sytuacji konieczne jest rozważenie alternatywnych opcji targetowania reklam. Jeśli obawiacie się, że zmiany mogą sprawić, iż nie uda Wam się dotrzeć do właściwych odbiorców, uspokajamy – istnieje na Facebooku wiele sposobów na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Oto kilka z nich:

1. Rozszerzone targetowanie

Jeśli musieliście usunąć te opcje targetowania, które były najbardziej dopasowane do grupy Waszych odbiorców, okaże się, że trafność reklam jest niższa. W takim wypadku bardzo prostym i skutecznym rozwiązaniem jest włączenie opcji szczegółowego targetowania.

Opcja ta zasadniczo pozwala Facebookowi na kierowanie reklam do osób, które nie spełniają parametrów targetowania, ale algorytm może uznać, że dzięki temu uda się osiągnąć cele optymalizacji i poprawić wydajność.

2. Lokalizacja

Jeśli planujecie kampanie obliczone na rozszerzenie zasięgu lub świadomości marki, to możecie maksymalnie zwiększyć kierowanie reklam wg lokalizacji. Wtedy należy korzystać tylko z podstawowych danych demograficznych: wiek, płeć i lokalizacja. Jeśli chodzi o lokalizację, macie do wyboru następujące opcje:

Aby targetowanie było bardziej szczegółowe, zawsze możecie wykluczyć pewne obszary. Jeśli Wasza firma nie prowadzi działalności w poszczególnych miastach czy województwach lub nie uzyskaliście zadowalających wyników z tych regionów w poprzednich kampaniach, możecie je usunąć.

3. Lookalike 

Jeśli mimo skierowania reklam do najlepszej możliwej grupy docelowej ich koszt zaczął rosnąć, warto utworzyć grupę podobnych odbiorców, tzn. lookalike. Dzięki lookalike audiences można znaleźć podobnych użytkowników Facebooka i Instagrama, do których kierujemy reklamy, co pozwoli zoptymalizować ich wyświetlanie i poprawić wyniki. Aby grupa lookalike była optymalna, należy ją budować w oparciu o pixel Facebooka, jednak nie jest to konieczne.

4. Zaangażowani odbiorcy 

W celu uzyskania bardziej szczegółowych opcji targetowania reklam, bez konieczności wskazywania zainteresowań, należy utworzyć niestandardową grupę odbiorców opartą na zaangażowaniu, czyli osób, które weszły w interakcję z naszą firmą.

Jeśli strona na Facebooku generuje duże zaangażowanie, na tej podstawie można założyć grupę niestandardowych odbiorców. Opcji kierowania reklam jest kilka, wybieramy osoby, które obserwują stronę, odwiedziły stronę, zareagowały na post lub kliknęły przycisk CTA:


Oczywiście sposobów targetowania reklam jest dużo więcej. Wszystko zależy od specyfiki firmy i celu reklamowego. Jednak niezależnie od tego, czy posiadamy mały czy duży budżet, najważniejsze jest uważne i regularnie monitorowanie sytuacji. Ciągłe testowanie, zmiany ustawień, bieżące reagowanie na zmiany opcji targetowania są bardzo istotne i pozwalają osiągnąć oczekiwane wyniki.

Facebook Meta cały czas się rozwija i prawdopodobnie w 2022 roku nada użytkownikom końcowym więcej opcji kontrolowania reklam, które widzą. W związku z tym nie unikniemy dalszego eksperymentowania ze sposobami skutecznego dotarcia do docelowych odbiorców :)

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x