W ramach cotygodniowych spotkań działu kreatywnego przygotowaliśmy zestawienie wydarzeń, nowości i ciekawostek ze świata mediów. W naszej dyskusji poruszyliśmy kilka tematów, między innymi wykorzystania social mediów w działaniach na rzecz pomocy Ukrainie, nowości wprowadzanych przez konkurencyjną aplikację mobilną, funkcjonalności grup Facebookowych oraz kampanii reklamowych znanych marek. Oto te związane z naszą branżą:
Nowy wymiar pomocy Ukrainie
Działania na rzecz pomocy Ukrainie przybierają nową formę. Angażują się kolejne osoby o znanych na całym świecie nazwiskach. David Beckham wyszedł poza schemat i udostępnił swoje prywatne konto Instagramowe lekarce z Charkowa. Pokazała ona pracę służby zdrowia w czasie wojny. Opowiedziała, jak wyglądały pierwsze dni inwazji oraz czego wymagały od nich wydarzenia w kraju. Ten przekaz pracownicy oddziału położniczego miał szansę dotrzeć do niemal 72 mln obserwujących.
Kulinarne zakupy na TikToku
TikTok ruszy ze sprzedażą za pośrednictwem swojej strony. Takie działanie umożliwi współpraca z firmą Instacart. Użytkownicy będą mogli kupić produkty niezbędne do odtworzenia przepisu z danego kulinarnego TikToka. Aplikacja oferuje również dostarczenie produktów do naszego domu, co jedynie zwiększa atrakcyjność tej innowacji.
Meta w walce z fałszywymi informacjami
Facebook walczy z dezinformacją w grupach społecznościowych. W odpowiedzi na trend udostępniania przez użytkowników niesprawdzonych informacji grupa Meta wprowadziła opcje dla administratorów, które pomogą w walce z nierzetelnymi informacjami. Przykładem jest funkcja „wycisz”. Od teraz znajdziemy ją pod nazwą „zawieszenie”, dzięki czemu administrator grupy będzie mógł nadzorować treści dodawane przez członków grupy.
Intrygująca, wiosenna kampania
Odrobinę relaksu oferuje nam kampania CCC we współpracy ze Sprandi. Przenosi nas ona do lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. W kooperacji dwóch marek udział wzięły hollywoodzkie gwiazdy. Całość zachęca do stworzenia wiosennego looku z produktami z najnowszej kolekcji.
Facebook zakazany w Rosji
Firma Meta została uznana przez władze rosyjskie za medium ekstremistyczne. Roskomnadzor – rosyjski urząd komunikacji zablokował więc działalność Facebooka i Instagrama w swoim kraju. Media w Rosji mają nakaz publikowania informacji pochodzących tylko i wyłącznie ze źródeł rządowych.
Rozszerzona rzeczywistość na Snapchacie
Snapchat wychodzi z inicjatywą i dodaje kolejny sposób, w jaki marketerzy mogą wykorzystać funkcję AR Landmarks. Nowa opcja Custom Landmarkers umożliwia stworzenie doświadczenia AR opartego na lokalizacji. Dzięki temu będziemy mogli zaprojektować grafikę, która będzie rozszerzać logo sklepu lub opowiadać historię firmy za pomocą środków AR.
Tak przedstawia się zestawienie ciekawostek ze świata mediów społecznościowych. Do zobaczenia za tydzień na kolejnym podsumowaniu naszych prasówek! :D